Dolina Dobra niemal rok temu rozpoczęła rewolucję na rynku parówek. Należąca do Goodvalley marka wystartowała we wrześniu 2022 roku z kampanią billboardową promującą ten produkt. Były to wtedy jedyne parówki obecne na tablicach reklamowych od lat. W tegorocznej kampanii marka odwraca swoje opakowania i pokazuje, że tył opakowania produktu jest dużo ważniejszy nić jego okładka.
Jedynie co trzeci konsument czyta etykietę produktu
Przyglądając się w sklepie lodówkom pełnym kolorowych etykiet parówek popularnych producentów oceniamy przede wszystkim przód opakowania. Zadajemy sobie szybkie pytanie "czy to (opakowanie) wygląda jak zdrowy produkt?".
Niemal 60% Polaków decyduje się na odwrócenie opakowania, choć robią to tylko po to, aby sprawdzić datę przydatności do spożycia[1]. Prawie połowa tych osób podejmuje wówczas decyzję o zakupie. Tylko 35% konsumentów faktycznie dociera do etykiety produktowej, która stanowi jedyne, wiarygodne źródło informacji o produkcie podczas zakupów w sklepie.
Przeczytanie etykiet najpopularniejszych parówek na rynku zajmuje średnio od 20 do 40 sekund, w zależności od ilości składników. Podczas zakupów należy pamiętać, że im więcej czasu zajmuje nam przeczytanie etykiety, tym więcej jest w nim wzmacniaczy i konserwantów.
8 sekund – tyle zajmuje przeczytanie składu parówek Doliny Dobra
W związku z tym, że wiele produktów w kategorii parówek zawiera sztuczne dodatki, Dolina Dobra postanowiła na swoim przykładzie pokazać czym jest Dobry Skład. W ramach najnowszej kampanii producent chce pokazać konsumentom, jak łatwo jest, dzięki czytaniu etykiet produktowych zidentyfikować wyrób, którego wcale nie chcielibyśmy podawać swoim bliskim
- To może Cię zainteresować: Takiej reklamy parówek jeszcze nie było. Dolina Dobra wystawiła parówki w salonach jubilerskich
Akcja "Dobry Skład" to efekt połączenia wieloletniego doświadczenia producenta w kwestii naturalnych produktów mięsnych z poczuciem odpowiedzialności za dobro konsumentów. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na to, co tak naprawdę wkładają do koszyków zakupowych – bez względu na to, czy jest to wyrób mięsny czy też inny produkt spożywczy.
Foto: mat. prasowe (Goodvalley)
[1] Nosecka B., Rola informacji na etykiecie w procesie zakupu produktu żywnościowego, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu
[2] Dane na podstawie: https://www.textconverter.io/pl/speech-time/, [odczyt: 26.05.2023]