METRO wchodzi w nowy segment rynku w Szwecji i Finlandii

METRO wchodzi w nowy segment rynku w Szwecji i Finlandii

METRO rozszerzyło swoją działalność w Szwecji i Finlandii. Udało się to dzięki przejęciu firmy JOHBECO AB, której spółka zależna jest wiodącym dostawcą mięsa, ryb i owoców morza obsługującym ponad 4 tys. klientów HoReCa w obydwu krajach. Zamknięcie transakcji ma nastąpić w połowie maja tego roku.

Przejęcie ma jeszcze bardziej przybliżyć METRO do osiągnięcia ambitnych celów określonych w ramach strategii sCore, w tym m.in. trzykrotnego zwiększenia poziomu sprzedaży do 2030 roku. 

METRO rozszerza działalność w Szwecji i Finlandii

Międzynarodowa hurtownia żywności chce wykorzystać potencjał w Szwecji i Finlandii. Jak zaznacza dyrektor generalny METRO AG, dr Steffen Greubel kraje te razem "tworzą szósty co do wielkości rynek usług gastronomicznych w Europie i mają jeden z najwyższych wskaźników sprzedaży mięsa i spożycia ryb na mieszkańca w Europie".

Produkty JHB są dostarczane do klientów z 5 magazynów, podczas gdy około 40% sprzedaży jest generowane cyfrowo. Przejęcie firmy Johan i Hallen & Bergfalk ma zwiększyć sprzedaż firmy, a tym samym przyczynić się do osiągnięcia celów w zakresie wyników METRO.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Usługi gastronomiczne w portfolio METRO

Jak informuje METRO, JHB ma dobrą pozycję do utrzymania tempa wzrostu i zwiększenia udziału w rynkach usług gastronomicznych w Szwecji i Finlandii, których wartość szacuje się na ok. 7 miliardów euro (sprzedaży) łącznie i oczekuje się, że do 2026 r. wzrośnie o około 3% CAGR.

JHB jest solidnym dodatkiem do istniejącego portfolio FSD METRO i zapewnia dostęp do jednego z największych rynków gastronomicznych w Europie. JHB wygenerował przychody w wysokości ok. 180 mln euro, dwucyfrowy EBITDA i wysoki FCF w 2022 roku.


Foto: mat. prasowe

 

Reklama