Glovo do końca 2023 r. zapewni wszystkim kurierom świadczenia socjalne i ubezpieczenie

Glovo do końca 2023&nbspr. zapewni wszystkim kurierom świadczenia socjalne i&nbspubezpieczenie

Od marca 2022 roku Glovo wdraża w Polsce projekt "Zobowiązanie wobec kurierów", w ramach którego gwarantuje swoim dostawcom dodatkowe świadczenia. Firma planuje objęcie Zobowiązaniem wszystkich kurierów w każdym kraju, w którym operuje, do końca 2023 roku.

W ramach inicjatywy, która została opracowana przy udziale organizacji pozarządowej, Glovo chce zagwarantować kurierom używającym platformy: świadczenia socjalne ubezpieczenie, sprawiedliwe zarobki, wysokie standardy bezpieczeństwa oraz dostęp do dodatkowych szkoleń umożliwiających naukę nowych umiejętności w różnych dziedzinach.

Świadczenia socjalne dla kurierów Glovo

Kurierzy uzyskali dostęp do świadczeń socjalnych, dzięki którym otrzymują wsparcie finansowe w przypadku choroby czy narodzin dziecka, a także bezpłatne ubezpieczenie od nieszczęśliwego wypadku.

Jednocześnie, aby zwiększyć komfort kurierów, Glovo uruchomiło w sześciu polskich miastach Glovo Center. Są to punkty, w których w wybrane dni tygodnia kurierzy mogą odpocząć, schronić się przed deszczem, ale także skorzystać ze wsparcia obecnych na miejscu pracowników Glovo. Z kolei osoby zainteresowane rozpoczęciem świadczenia usług kurierskich mogą tutaj przyjść i dowiedzieć się, jak przebiega proces rejestracji, wybrać partnera flotowego oraz odebrać sprzęt i rozpocząć działalność jeszcze tego samego dnia.

Średnie zarobki kurierów wyższe o 10%

Analizy Glovo przeprowadzone we wszystkich krajach, w których aktualnie wdrażane jest "Zobowiązanie wobec kurierów" wskazują, że średnie tygodniowe zarobki kurierów wzrosły o 10% w porównaniu z okresem przed wdrożeniem Zobowiązania. Projekt przekłada się globalnie także na zwiększoną satysfakcję kurierów – 80% z nich deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona ze świadczenia usług dla Glovo.

W Glovo rozumiemy rosnące znaczenie pracy platformowej w nowoczesnej gospodarce. Oferuje ona elastyczność, która dla wielu osób stanowi kluczowy czynnik zachęcający do świadczenia usług za pośrednictwem platform. Jednocześnie chcemy zapewnić im bezpieczeństwo socjalne oraz możliwości nauki i rozwoju. Wdrażamy także szereg dodatkowych bonusów finansowych za efektywność pracy i liczbę zrealizowanych zamówień. 

Adriana Jałocha, Senior Operations Manager w Glovo

Jak dodaje Adriana Jałocha z Glovo, dodatkowe bonusy i świadczenia przekładają się na wydłużenie średniego czasu  świadczenia usług dla Glovo przez kurierów.

Kanały kontaktu z kurierami i transparentność działań

W celu lepszego adresowania potrzeb kurierów, Glovo uruchomiło specjalną skrzynkę, za pomocą której mogą oni zgłaszać swoje pytania, ale także uwagi i zastrzeżenia dotyczące ich działalności. Glovo otrzymało dotychczas ponad 1600 zgłoszeń, z czego pozytywnie udało się rozwiązać aż 60% z nich.

Platforma organizuje także liczne, cykliczne spotkania z kurierami oraz utrzymuje z nimi stały kontakt nie tylko poprzez dział obsługi, ale także komunikatory, m.in. wykorzystując grupy na Telegramie, co ułatwia i przyspiesza codzienną komunikację. Kurierzy mają także dostęp do licznych materiałów edukacyjnych z poradami dotyczącymi realizacji usług czy tłumaczących sposób funkcjonowania aplikacji.

G-learning. Platforma edukacyjna dla kurierów

W ramach "Zobowiązania wobec kurierów" Glovo zapewnia kurierom darmowy dostęp do platformy edukacyjnej G-Learning. Dzięki niej kurierzy mają możliwość rozwijać swoje zainteresowania oraz zdobywać nowe i przydatne umiejętności, które mogą wykorzystać na dalszych etapach kariery zawodowej.

W Polsce z darmowych kursów G-Learning w ciągu ostatniego półrocza skorzystało już ponad 650 kurierów. Do najpopularniejszych kursów należą nauka business English oraz Excela.


Foto: mat. prasowe

Reklama