ALDI w Wielkiej Brytanii korzysta na inflacji. Sieć zapowiada rekordowe święta

ALDI w Wielkiej Brytanii korzysta na inflacji. Sieć zapowiada rekordowe święta

Aldi spodziewa się rekordowych wyników podczas tegorocznych świąt w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Sprzyjają temu wzrosty cen... u konkurencji.

Supermarket przewiduje, że tegoroczne święta będą "największymi świętami Bożego Narodzenia w historii Aldi". Sieć ma zamiar sprzedać prawie 50 milionów charakterystycznych, angielskich ciastek Mince Pie. A to wszystko za sprawą klientów, którzy według Gilesa Hurley'a, dyrektora generalnego Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, przechodzą do Aldi z konkurencyjnych sieci.

Bożonarodzeniowe zakupy pod znakiem wzrostu cen?

Tegoroczne święta będą wyjątkowe. I nie chodzi wyłącznie o atmosferę. W dobie galopującej inflacji, dynamicznie rosną ceny podstawowych produktów. W przypadku polskich klientów, wydatki na Boże Narodzenie 2022 będą wyższe nawet o 300 zł.

Ze wzrostem cen mierzy się także Wielka Brytania. Według wrześniowych danych urzędu statystycznego ONS, inflacja wyniosła w tym czasie 10,1%. To najwyższy poziom od 40 lat. Jak w tym czasie radzi sobie handel?

Giles Hurley, dyrektor generalny Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii przyznaje, że "chociaż jest to wspaniały czas, kiedy rodziny się spotykają, nie ma wątpliwości, że wiele gospodarstw domowych musi dużo ostrożniej planować wydatki w okresie świątecznym". Jak dodaje, klienci zaczęli myśleć o Bożym Narodzeniu jeszcze wcześniej w tym roku.

Aldi zyskuje na inflacji

Jednak nie od dziś wiadomo, że momenty kryzysowe można przekuć w sukces, czego przykładem jest Aldi. W ostatnim czasie na brytyjskim rynku handlowym nastąpiło przetasowanie. Na czwartą pozycję, jeśli chodzi o wielkość sieci, wskoczyło Aldi, wyprzedzając tym samym sieć sklepów Morrisons.

Jak komentuje Giles Hurley, dyrektor generalny Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, "różnica cenowa między Aldi a tradycyjnymi, pełnowartościowymi supermarketami tylko się powiększa, w wyniku czego miliony kupujących przechodzą do Aldi". 

Według danych Kantar Worldpanel, w ciągu 12 tygodni zakończonych 30 października w sklepach Aldi zakupy zrobiło 1,5 miliona nowych klientów. Analiza portalu "Who?" pokazała dodatkowo, że Aldi był w październiku br. najtańszym supermarketem w Wielkiej Brytanii.


Foto: mat. prasowe

Reklama