Allegro zwiększyło przychody z reklam o 24% rok do roku. W I półroczu wyniosły 266 mln zł

Allegro zwiększyło przychody z reklam o 24% rok do roku. W&nbspI&nbsppółroczu wyniosły 266 mln zł

Allegro zwiększa przychody z reklam. W pierwszym półroczu 2022 roku przekroczyły one poziom 266 mln zł, co oznacza 24% wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. 

Dynamiczny wzrost inwestycji w reklamę na Allegro pokazuje, że coraz więcej sprzedawców i marek widzi, że e-commerce, a w szczególności marketplace jest miejscem, gdzie można efektywnie budować markę i sprzedaż poprzez tzw. retail media – komentuje Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro. Na korzyść retail media przemawiają również dane z całego rynku.

Rynek retail media rośnie – zarówno w Polsce, jak i na świecie

Według prognoz wydatki na retail media w Polsce osiągną w tym roku poziom 800 mln zł – wskazuje holding GroupM w raporcie "2022 E-commerce & Retail Media Forecast". Zapewni im to 12% udział w wydatkach na reklamę. 

Globalnie, przychody reklamowe platform e-commerce wyniosą natomiast ponad 100 miliardów dolarów, co przekłada się na 18% światowych inwestycji w reklamę internetową.

Inwestycje w reklame na Allegro rosną szybciej niż cały rynek

Według obliczeń Publicis Groupe w raporcie "Rynek reklamy w pierwszym półroczu 2022 roku", wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 8,4%. Inwestycje w reklamę na Allegro rosną więc blisko 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce.

"Dzięki danym behawioralnym 13,6 miliona aktywnych kupujących miesięcznie, reklamodawcy mogą na Allegro dotrzeć do wybranej grupy konsumentów z silną intencją zakupową. To ogromny rynek. Marketplace’y umożliwiają ponadto łatwo mierzalną analizę skuteczności inwestycji w reklamę. W warunkach niepewności to ważna przewaga" – wyjaśnia Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro

Konsument w dobie inflacji to smart shopper. Liczy się cena

Co więcej, przy rosnącej niepewności makroekonomicznej coraz więcej konsumentów stara się uważniej dokonywać zakupów online. Stają się tzw. smart shopperami: chcą robić zakupy za najlepszą cenę, ale przy zachowaniu wysokiej jakości zarówno samego produktu, jak i usług około zakupowych, szukają wielopaków, łączą zakupy w większe koszyki aby obniżyć koszty dostawy, porównują produkty. 

Według tegorocznego raportu Atena Research&Consulting "Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022", blisko co trzeci (30%) e-konsument rozpoczyna poszukiwanie produktów na Allegro, wobec 18%, który zaczynają poszukiwania w Google. 91% spośród nich również na Allegro finalizuje zakup. "Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców" – dodaje Krzysztof Andrzejczak, Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro.


Foto: mat. prasowe

Reklama