Kraft Heinz podniósł ceny o ponad 15%. Zyski producenta spadły o 40%

Kraft Heinz podniósł ceny o&nbspponad 15%. Zyski producenta spadły o 40%

Kraft Heinz zakończył trzeci kwartał 2022 roku ze sprzedażą na poziomie 6,51 mld dolarów, co przekłada się na 2,9% wzrostu rok do roku. Producentowi udaje się przezwyciężyć trudną sytuację rynkową, m.in. dzięki podwyżkom cen. A te w trzecim kwartale były wyższe o 15,4% względem analogicznego okresu rok wcześniej.

Wyniki finansowe Kraft Heinz: Podwyżka cen, spadek zysków

Ponad 15% wzrost cen produktów Heinz nie przełożył się jednak na duże spadki wolumenu sprzedaży, który w trzecim kwartale był niższy o niecałe 4%. Jak czytamy w komunikacie firmy, spadki spowodowane były głównie ograniczeniami podaży i wpływem na elastyczność działań cenowych.

Rosnące koszty prowadzenia działalności widać natomiast w zysku netto firmy, który spadł o ponad 40%. O ile w trzecim kwartale 2021 roku producent uzyskał 733 mln dolarów zysku, w 2022 roku końcowy wynik zatrzymał się na poziomie 435 mln dolarów.

Jak wyjaśnia Kraft Heinz, głównymi powodami spadku zysku były wyższe niegotówkowe odpisy z tytułu utraty wartości, niekorzystne zmiany w pozostałych kosztach oraz niższa skorygowana EBITDA. A ta spadła o 5,5% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku – do 1,4 mld dolarów.


Foto: Unsplash

Reklama