Heinz musi zmienić opakowania swoich produktów po śmierci królowej Elżbiety

Heinz musi zmienić opakowania swoich produktów po śmierci królowej Elżbiety

Wiele marek produkujących żywność i napoje jest zmuszonych do zmiany projektu swoich opakowań dystrybuowanych na brytyjski rynek. Powodem jest obecność herbu królewskiego uzyskanego w ramach Królewskiej Gwarancji (Royal Warrant of Appointment).

Po śmierci królowej Elżbiety II producent kultowych sosów Heinz jest zmuszony do wprowadzenia zmian na swoich opakowaniach – donosi "Mirror". Poza marką Heinz, na wyspach obecnych jest około 800 brandów będących posiadaczami Królewskiej Gwarancji. Wśród nich znajduje się m.in. producent herbat Twinings czy szampana Bollinger, a także Coca Cola, Unilever, Cadbury czy Johnnie Walker.

Czym jest Royal Warrant, czyli Królewska Gwarancja?

Royal Warrant, czyli Królewska Gwarancja, jest dokumentem przyznawanym jako wyraz uznania osobom lub firmom, które regularnie dostarczają towary lub usługi brytyjskiej rodzinie królewskiej. 

Firmy posiadające oznaczenia nie dostarczają swoich towarów lub usług za darmo. Wszystkie transakcje są przeprowadzane na zasadach ściśle komercyjnych. O przyznaniu Royal Warrant decyduje monarcha.

Co daje Royal Warrant?

Przyznanie Królewskiej Gwarancji daje posiadaczowi jedynie prawo do eksponowania królewskiego herbu na produktach oraz w ramach działań marketingowych. Znajduje się na nim lew Anglii, jednorożec Szkocji oraz tarcza podzielona na cztery ćwiartki.

Jak czytamy na stronie rodziny królewskiej, herbowi musi towarzyszyć legenda. Ta legenda zawiera szczegółowe informacje o tym, który członek rodziny królewskiej przyznał Royal Warrant, nazwę firmy, charakter dostarczanych im towarów lub usług oraz adres siedziby firmy.

W przypadku ketchupu Heinz symbol ten był widoczny na górze i na froncie butelek sprzedawanych w Wielkiej Brytanii.

Po śmierci królowej Elżbiety II Gwarancja traci moc?

Jak podaje "Mirror", według Royal Warrant Holders Association (RWHA) nakazy straciły ważność po śmierci królowej. Oznacza to, że wszystkie marki, które do tej pory korzystały z herbu na swoich opakowaniach, muszą teraz je usunąć i ponownie złożyć wniosek do króla Karola III. 

Poza udowodnieniem tego, że rodzina królewska regularnie używa ich produktów, marki będą również zobowiązane do wykazania, że ​​mają odpowiednią politykę i plan działania w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju – podaje za RWHA serwis.

Firmy mają dwa lata na wycofanie produktów z królewskim herbem.


Foto: @HeinzUK/facebook.com

Reklama