Heinz pracuje nad wprowadzeniem ekologicznej papierowej butelki na ketchup

Heinz pracuje nad wprowadzeniem ekologicznej papierowej butelki na ketchup

Producent ketchupów Heinz łączy siły z firmą Pulpex, aby opracować papierową, odnawialną i nadającą się do recyklingu butelkę, wykonaną w 100% z pulpy drzewnej pochodzącej ze zrównoważonych źródeł.

Heinz, wprowadzając innowacje w swojej kultowej butelce do ketchupu, jest pierwszą marką sosów, która przetestowała potencjał ekologicznych opakowań papierowych butelek firmy Pulpex dla całej gamy znanych na całym świecie przypraw.

Heinz realizuje ambitne cele ekologiczne

Dla The Kraft Heinz Company współpraca ta jest najnowszym krokiem na drodze do zmniejszenia wpływu na środowisko. Jest to postęp w realizacji ambicji firmy w zakresie zrównoważonych opakowań. Przypomnijmy, że Heinz planuje, aby do 2025 roku wszystkie opakowania można było poddać recyklingowi, ponownemu użyciu lub kompostowaniu. Jest to również innowacja, która pomoże firmie Kraft Heinz osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto do 2050 r.

Odpady opakowaniowe to ogólnobranżowe wyzwanie, któremu wszyscy musimy się przeciwdziałać. Dlatego zobowiązujemy się do podjęcia kroków w celu zbadania zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych we wszystkich naszych markach w Kraft Heinz, oferując konsumentom większy wybór. 

Miguel Patricio, dyrektor generalny Kraft Heinz

Nowe opakowanie ketchupu

Heinz i Pulpex opracowują prototyp, aby przetestować, w jaki sposób ta najnowocześniejsza innowacja może być wykorzystana w butelkach Heinz Tomato Ketchup i innych formatach opakowań w nadchodzących latach. 

Aktualne dane Pulpex wskazują, że ślad węglowy butelek Pulpex jest znacznie mniejszy niż szklanych i plastikowych, na podstawie butelki po butelce. Oczekuje się, że po użyciu będą one również powszechnie i łatwo nadające się do recyklingu w strumieniach odpadów papierowych.

Następnym krokiem w procesie będzie testowanie prototypów w celu oceny wydajności przed testami z konsumentami i wprowadzeniem butelki na rynek.

Mamy nadzieję wprowadzić tę butelkę na rynek i stać się pierwszą marką sosów, która zapewni konsumentom taki wybór przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ponieważ wielu z nich poszukuje obecnie bardziej zrównoważonych opcji opakowań.

Scott Winston, dyrektor generalny Pulpex

Fot. mat. prasowe (Business Wire)

Reklama