Dino otworzyło 256 sklepów od początku roku. Sieć idzie po roczny rekord

Dino otworzyło 256 sklepów od początku roku. Sieć idzie po roczny rekord

Dino od początku 2022 roku otworzyło kolejne 256 sklepów. Oznacza to, że miesięcznie na mapie Polski pojawiało się średnio 28 nowych placówek sieci.

Na koniec września sieć sklepów Dino liczyła już 2069 sklepów wobec 1975 w czerwcu. Na przestrzeni trzeciego kwartału otwarte zostały w sumie 94 nowe sklepy. Pod koniec dziewiątego miesiąca roku powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła już 812,6 tys. mkw. 

Czy Dino pobije ubiegłoroczny rekord otwarć?

Według zapowiedzi firmy, Dino w 2022 roku zamierza pobić ubiegłoroczny wynik otwarć nowych sklepów. Przypomnijmy, że podczas 12 miesięcy 2021 roku sieć otworzyła 343 placówki. Oznacza to, że do tego wyniku brakuje jeszcze 87 lokalizacji. Jednak znając potencjał Dino, które w 11 lat urosło o 1635% plan wydaje się jak najbardziej realny.

Biorąc pod uwagę, że trzeci kwartał Dino zakończyło z 94 nowych sklepami, pobicie ubiegłorocznego wyniku nie wydaje się niczym trudnym. Do końca roku zostały 3 miesiące. Aby pobić rekord, Dino musi otworzyć przynajmniej 88 sklepów, co przekłada się na średnio 29 otwarć miesięcznie.

Dino konsekwentnie realizuje strategię

Sieć mocno inwestuje w ekspansję. Podczas pierwszych sześciu miesięcy tego roku, nakłady inwestycyjne Dino Polska wyniosły rekordowe 727 mln zł. Suma ta przyczyniła się do dynamicznego wzrostu liczby sklepów, ale także została przeznaczona na budowę nowego centrum dystrybucyjnego, zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu mięsnego oraz zmniejszenie oddziaływania Grupy na środowisko.

Za licznymi inwestycjami idą także wyniki. W pierwszej połowie roku Dino odnotowało 45,4% wzrostu przychodów ze sprzedaży. Ich łączna suma przekroczyła wtedy 8,7 mld zł. 


Foto: mat. prasowe

Reklama