Pierwsze półrocze w Dino: 45% wzrost sprzedaży i najwyższe w historii inwestycje

Pierwsze półrocze w Dino: 45% wzrost sprzedaży i&nbspnajwyższe w&nbsphistorii inwestycje

Dino Polska konsekwentnie stawia na rozwój. Sieć w pierwszej połowie 2022 roku przeznaczyła rekordową sumę na inwestycje. W tym czasie liczba placówek zwiększyła się o kolejne 162 sklepy, a wartość przychodów ze sprzedaży odnotowała ponad 45% wzrost.

Na koniec czerwca 2022 r. Dino Polska zwiększyła rozmiary swojej sieci do 1975 placówek, wobec 1622 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie blisko 6,3 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec I półrocza 2022 r. 34,5 tys. pracowników. Równocześnie dynamicznie rosła liczba osób dokonujących zakupów w sklepach Dino i wartość przychodów sieci.

45% wzrost sprzedaży, 33% wzrost ruchu w sklepach

Pierwsza połowa roku zakończyła się dla Dino Polska 45,4% wzrostem przychodów ze sprzedaży, które przekroczyły 8,7 mld zł. W tym czasie dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) wyniosła 25,5%.

Oferta asortymentowa oraz polityka cenowa sieci zakłada ustalanie cen produktów na poziomach konkurencyjnych w stosunku do największych sieci działających w kraju – wyjaśnia Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska. W obliczu rosnącej wrażliwości cenowej konsumentów w pierwszym półroczu 2022 r., przyniosło to efekty w postaci wzrostu liczby odwiedzin w sklepach sieci Dino o 33% w stosunku do I pół. 2021 r.

Wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino, jest dla nas szczególnie ważną informacją, którą odbieramy jako rosnące zaufanie Polaków do naszych marketów.

Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska

Dalsza ekspansja Dino. Sieć zwiększa liczbę otwarć

W pierwszej półowie 2022 r. Dino Polska otworzyła 162 nowe sklepy i na koniec czerwca posiadała łącznie 1975 placówek, czyli o 22% więcej niż przed rokiem.

Ekspansja geograficzna postępowała zgodnie z przyjętą ideą ,"Dino – najbliżej Ciebie’", zakładającą w pierwszej kolejności zagęszczanie sieci na terenach, gdzie Dino jest już obecne, przy stopniowym uruchamianiu placówek w nowych gminach i powiatach. Jak wyjaśnia sieć, taka strategia pozwala oferować nie tylko wysoką dostępność i jakość produktów spożywczych w atrakcyjnych cenach, ale także szybkość i wygodę robienia zakupów. 

Rekordowe nakłady inwestycyjne

Konsekwentny rozwój sieci Dino pociąga za sobą coraz wyższe nakłady inwestycyjne. W pierwszym półroczu 2022 r. wyniosły one 727 mln zł i były najwyższe w historii.

Suma ta, oprócz otwarć nowych marketów, trwającej budowy ósmego centrum dystrybucyjnego Spółki i zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, została częściowo przeznaczona na inicjatywy zmniejszające oddziaływanie Grupy Dino na środowisko.

Liczba marketów Dino wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne wzrosła w pierwszym półroczu o 322 do 1124 placówek. Ilość energii elektrycznej pozyskanej ze słońca wyniosła w tym okresie 19 GWh, wobec 7 GWh rok wcześniej. Instalacje o łącznej mocy blisko 40 MW umożliwiły Spółce redukcję emisji CO2 w omawianym okresie o około 13 tys. ton.


Foto: Dino Polska

Reklama