Biedronka pracuje z Krajową Grupą Spożywczą nad zwiększeniem dostępności cukru w sklepach, a także aktywnie poszukuje nowych źródeł dostawy – przekazał Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka portalowi wiadomoscispozywcze.pl. Jak dodał, limity zostaną zniesione, gdy uda się zwiększyć dostępność produktu przez producentów.
Reglamentacja cukru została wprowadzona już w czterech sieciach handlowych. W przypadku Biedronki obowiązuje od 20 lipca i wynosi 10 kg na jeden paragon. Powodów decyzji jest kilka.
Czemu w Biedronce brakuje cukru? "Pierwsze sygnały pojawiły się jesienią"
"Pierwsze sygnały o ryzyku dostępności cukru pojawiły się jesienią u.br." – informuje Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka. Jak wyjaśnia, były one spowodowane decyzją o zwiększeniu eksportu przez część producentów, co w efekcie spowodowało braki na polskim rynku.
Obecnie do pustych półek przyłożyło się jednak w dużym stopniu masowe wykupowanie tego produktu. I to w czasie, w którym cały rynek boryka się z wieloma wyzwaniami.
- Przeczytaj też: Panika cukrowa trwa. W Biedronce wyprzedano paletę w jeden dzień
W rezultacie doniesień o wyższych cenach i braku dostępności, wielu konsumentów postanowiło zabezpieczyć swoje zapasy. Jak informował przedstawciel sieci – za dużą część paragonów odpowiadali przedsiębiorcy.
Limity sprzedaży cukru zostały wprowadzone w Biedronce właśnie po to, aby ograniczyć możliwość dokonywania zakupów spekulacyjnych – poinformował Marcin Hadaj.
- To może Cię zainteresować: Dyskonty wyczerpały pulę z rocznych kontraktów na cukier. Problem cenowy sieci
Biedronka w poszukiwaniu dostawców cukru
Głównym partnerem handlowym Biedronki jest Krajowa Grupa Spożywcza. To właśnie z KGS dyskonter pracuje obecnie nad zwiększeniem dostępności cukru w sklepach – w tym przy organizowaniu dodatkowych, pozakontraktowych dostaw.
Jak przekazał nam Marcin Hadaj, Biedronka także samodzielnie poszukuje nowych dostawców cukru. Limity mają zostać zniesione, gdy uda się zwiększyć dostępność produktu przez producentów.
Foto: biuro prasowe Biedronka