Grupa Muszkieterów kończy półrocze z ponad 4,6 mld obrotów i 12% wzrostem

Grupa Muszkieterów kończy półrocze z ponad 4,6 mld obrotów i 12% wzrostem

Grupa Muszkieterów umacnia swoją pozycję. Pierwsze sześć miesięcy 2022 roku Muszkieterowie zakończyli z obrotami wyższymi o ponad 12% niż rok wcześniej. Za ponad połowę obrotów odpowiadała sieć spożywcza Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw.

Po pierwszych sześciu miesiącach br. Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie ponad 4,6 mld złotych. Oznacza to wzrost o ponad 500 mln złotych rok do roku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld złotych, ze wzrostem like-for-like ponad 12% dla samych supermarketów Intermarché, natomiast sieć supermarketów typu "dom i ogród" Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld złotych obrotów.

Mimo wymagającej sytuacji rynkowej, zaangażowanie właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché oraz zatrudnianych przez nich pracowników jest kluczowym czynnikiem sukcesu i pozwala nam wygrywać walkę o klienta. 

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce

Ekspansja konceptu Intermarché Power

Obroty sieci spożywczej Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw po pierwszym półroczu kształtowały się na poziomie ponad 2,86 mld złotych.

Sieć prowadzi intensywne działania związane z remodelingiem w sklepach, czyli wdrażaniem konceptu Power. Jego wyróżnikiem i jednym z filarów jest szerokość oferty produktów świeżych. W koncepcie działa już blisko 20 placówek, a kolejne przekonceptowania są stopniowo realizowane we wszystkich częściach kraju. Intermarché planuje, aby w perspektywie kolejnych 4 lat około 80% całego portfela sklepów działało w koncepcie Power.

Mocny e-commerce i nowa strategia Intermarche

Jednym z najważniejszych priorytetów sieci nieustannie pozostaje rozwój e-commerce. Sprzedaż w kanale online realizuje poprzez rozwiązanie Intermarché Drive, które obecnie działa w ponad 50 sklepach. Usługa Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się obok sklepu Intermarché, o wybranej, dogodnej porze.

Intermarché wdrożyło również nową strategię rozwoju marek własnych, by stworzyć czytelny system skupiony na kluczowym dla sieci obszarze, jakim są kategorie świeże. Nowy, spójny i konsekwentny branding pod parasolem Intermarché obejmuje produkty z takich grup, jak owoce i warzywa, wędliny, nabiał czy dania gotowe. Zmiany uwzględniają rozbudowę i modernizację gamy, a także rebranding dostępnych produktów.

Bricomarché wśród liderów rynku DIY

Obroty marketów spod szyldu Bricomarché wyniosły ponad 1,78 mld złotych po pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o ponad 8,5%.

Bricomarché zajmuje obecnie czołowe miejsce na rynku DIY i stale umacnia swoją pozycję – Grupa Muszkieterów prowadzi dynamiczną ekspansję szyldu. To pokazuje, że sieć i jej asortyment cieszą się niesłabnącym uznaniem wśród klientów. W pierwszym półroczu otwarto 3 placówki, a na drugą połowę roku planowane są kolejne otwarcia, w tym pierwsze otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. Uruchomione zostaną również kolejne sklepy partnerskie, które będą mogły czerpać dodatkowe korzyści ze współpracy z Bricomarché w wielu obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów czy promocje.

Bricomarché również stawia na e-commerce i rozwija sieć swoich autorskich boksów do odbioru zamówień. Obecnie przy sklepach sieci działa już ponad 90 Bricomatów, czyli specjalnych maszyn, w których klienci mogą odebrać produkty zamówione online, a w następnych miesiącach dołączą do nich kolejne.

Pod koniec 2021 roku zadebiutowała aplikacja mobilna, wspierająca program "Moje Bricomarché". W ciągu ostatnich szczęściu miesięcy aplikacja zyskała dużą popularność – do programu dołączyło już w sumie 340 tys. użytkowników, którzy dokonują średnio aż 80 tys. transakcji z kartą miesięcznie.

Wzmacniamy naszą pozycję i inwestujemy w dalszy rozwój. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy proces wdrażania nowego oprogramowania kasowego, a w lipcu zakończymy przetarg na kasy samoobsługowe. Jednocześnie wprowadzamy zielone rozwiązania, takie jak fotowoltaika czy wymiana oświetlenia, stawiając dbanie o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój jako jedne z naszych priorytetów.

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce
Reklama