Grupa Muszkieterów umacnia swoją pozycję. Pierwsze sześć miesięcy 2022 roku Muszkieterowie zakończyli z obrotami wyższymi o ponad 12% niż rok wcześniej. Za ponad połowę obrotów odpowiadała sieć spożywcza Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw.
Po pierwszych sześciu miesiącach br. Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie ponad 4,6 mld złotych. Oznacza to wzrost o ponad 500 mln złotych rok do roku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld złotych, ze wzrostem like-for-like ponad 12% dla samych supermarketów Intermarché, natomiast sieć supermarketów typu "dom i ogród" Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld złotych obrotów.
Ekspansja konceptu Intermarché Power
Obroty sieci spożywczej Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw po pierwszym półroczu kształtowały się na poziomie ponad 2,86 mld złotych.
Sieć prowadzi intensywne działania związane z remodelingiem w sklepach, czyli wdrażaniem konceptu Power. Jego wyróżnikiem i jednym z filarów jest szerokość oferty produktów świeżych. W koncepcie działa już blisko 20 placówek, a kolejne przekonceptowania są stopniowo realizowane we wszystkich częściach kraju. Intermarché planuje, aby w perspektywie kolejnych 4 lat około 80% całego portfela sklepów działało w koncepcie Power.
Mocny e-commerce i nowa strategia Intermarche
Jednym z najważniejszych priorytetów sieci nieustannie pozostaje rozwój e-commerce. Sprzedaż w kanale online realizuje poprzez rozwiązanie Intermarché Drive, które obecnie działa w ponad 50 sklepach. Usługa Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się obok sklepu Intermarché, o wybranej, dogodnej porze.
- To może Cię zainteresować: Rekordowy rok dla aplikacji Intermarché. Firma zdradza liczbę użytkowników
Intermarché wdrożyło również nową strategię rozwoju marek własnych, by stworzyć czytelny system skupiony na kluczowym dla sieci obszarze, jakim są kategorie świeże. Nowy, spójny i konsekwentny branding pod parasolem Intermarché obejmuje produkty z takich grup, jak owoce i warzywa, wędliny, nabiał czy dania gotowe. Zmiany uwzględniają rozbudowę i modernizację gamy, a także rebranding dostępnych produktów.
- Poznaj nową strategię Intermarche: Intermarché wdraża nową strategię rozwoju swoich marek własnych. Na czym polega?
Bricomarché wśród liderów rynku DIY
Obroty marketów spod szyldu Bricomarché wyniosły ponad 1,78 mld złotych po pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o ponad 8,5%.
Bricomarché zajmuje obecnie czołowe miejsce na rynku DIY i stale umacnia swoją pozycję – Grupa Muszkieterów prowadzi dynamiczną ekspansję szyldu. To pokazuje, że sieć i jej asortyment cieszą się niesłabnącym uznaniem wśród klientów. W pierwszym półroczu otwarto 3 placówki, a na drugą połowę roku planowane są kolejne otwarcia, w tym pierwsze otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. Uruchomione zostaną również kolejne sklepy partnerskie, które będą mogły czerpać dodatkowe korzyści ze współpracy z Bricomarché w wielu obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów czy promocje.
Bricomarché również stawia na e-commerce i rozwija sieć swoich autorskich boksów do odbioru zamówień. Obecnie przy sklepach sieci działa już ponad 90 Bricomatów, czyli specjalnych maszyn, w których klienci mogą odebrać produkty zamówione online, a w następnych miesiącach dołączą do nich kolejne.
Pod koniec 2021 roku zadebiutowała aplikacja mobilna, wspierająca program "Moje Bricomarché". W ciągu ostatnich szczęściu miesięcy aplikacja zyskała dużą popularność – do programu dołączyło już w sumie 340 tys. użytkowników, którzy dokonują średnio aż 80 tys. transakcji z kartą miesięcznie.