Niegdyś należąca do Hiszpanów, obecnie jest w rękach dwóch Polaków związanych przez lata z siecią Subway. Telepizza powraca, otwiera kolejne lokale i zapowiada dalsze inwestycje.
Telepizza lata swojej świetności miała zdecydowanie za sobą. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci pizzeri w Polsce, która zdaje się, że w pewnym momencie przestała nadążać za rosnącą konkurencją. Od połowy ubiegłego roku właścicielami krajowych aktywów Telepizzy są dwaj Polacy, odpowiedzialni przez lata za rozwój Subwaya. Zapowiadają oni mocną ekspansję sieci w kraju.
Telepizza powraca. Dwie nowe lokalizacje już otwarte
Po roku twardem, operacyjnej i finansowej restrukturyzacji Telepizzy, przyszedł czas na rezultaty i dalsze perspektywy pod wodzą dwóch nowych właścicieli. Pierwsze efekty już są widoczne.
- Przeczytaj też: Telepizza sprzedana. Co dalej ze znaną pizzerią?
W kraju pojawiły się już dwa nowe lokale pod szyldem Telepizzy – w Sopocie i Bolesławcu. Kolejne trzy punkty znajdują się w trakcie przygotowań do otwarcia. Będą to dwie pizzerie w Gdańsku i jedna w Warszawie. Do końca roku, według zapowiedzi firmy, może się pojawić jeszcze kolejnych 5 lokalizacji.
W planach wzrost obrotów i nowe formaty lokali
"Tegoroczne wyniki pozwalają nam przypuszczać, że od 2022 roku obroty będą już tylko rosły – w przypadku rozwoju organicznego realnie o kilkanaście procent" – poinformował Daniel Piekarski, współudziałowiec i członek zarządu T-pizza Sp. z o.o., na łamach Pulsu Binzesu,
Dwa nowo otwarte, oraz kolejne planowane lokale Telepizzy, to właśnie, jak twierdzi Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza oraz zarządzający marką Telepizza w Polsce, przejaw powrotu sieci do "finansowego" zdrowia.
Spółka zapowiada też nowe, inne niż dotychczas, formaty swoich lokali: T-Ghost i T-Express pod marką Telepizza.
Telepizza w Polsce
Telepizza, dziś już globalna sieć pizzerii, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland sp. z o.o., funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u kraju ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon.
Przed 4 laty o przejęcie spółki ubiegał się AmRest, do którego w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut. Do transakcji nie doszło.
W ubiegłym roku, w wyniku zmian u hiszpańskich właścicieli i ich koncentracji głównie na rykach południowej Europy oraz w Ameryce Południowej, polskie aktywa sieci zostały przejęte przez Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego – menadżerów przez lata związanych z Subwayem. W ich ręce trafiła sieć z 57 punktami franczyzowymi i 10 lokali własnymi. Obecnie jest to 66 restauracji Telepizza, w tym jeden lokal własny.