Kolejne badania ukazują wyzwanie, z jakim mierzy się branża piwna. Spadki notuje popyt na popularny trunek. Według najnowszego badania M/platform, w ciągu roku, w handlu tradycyjnym kupiono o 9,9% hektolitrów mniej tego alkoholu niż w roku poprzednim.
Analitycy M/analytics porównali sprzedaż piwa podczas ostatniego długiego weekendu w czerwcu z analogicznym weekendem sprzed roku. Dane są jednoznaczne. Wśród Polaków spada konsumpcja piwa.
Polacy spożywają mniej piwa niż rok temu
Podczas tegorocznej "czerwcówki" i dni poprzedzających Polacy kupili w sklepach tradycyjnych łącznie o ponad 21 tysięcy hektolitrów piwa mniej niż przed rokiem, co przełożyło się na spadek o 4%.
Zarówno w dni przed "czerwcówką", jak i w czwartek (Boże Ciało) oraz piątek konsumenci zdecydowanie rzadziej sięgali po piwo. Część strat została natomiast "odrobiona" w sobotę i niedzielę. Pod koniec weekendu wzrost rok do roku sięgnął 6,6%. Główny wpływ na to wywarła aura, czyli dwa upalne dni przynajmniej na terenie większości kraju.
W ubiegłym roku rekordowa sprzedaż piwa – ponad 113 hektolitrów – przypadła na środę oraz sobotę. W tym roku rekord padł jedynie w sobotę, osiągając poziom aż 116 hektolitrów piwa sprzedanych w ciągu dnia.
M/analytics monitoruje i analizuje dane z ponad 10 tys. sklepów tradycyjnych należących do M/platform.
Fot. StockAdobe(Drobot Dean)