POLOmarket ma już 25 lat. Jak sieć zmieniła się w tym czasie i co planuje?

POLOmarket ma już 25&nbsplat. Jak sieć zmieniła się w&nbsptym czasie i&nbspco planuje?

POLOmarket jest obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju. Liczy 280 sklepów oraz 3 centra logistyczne. Firma zatrudnia w sumie 5,5 tys. pracowników, a jej obroty w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniosły 2,7 mld zł netto. Każdego miesiąca sklepy POLOmarket odwiedza 9 mln klientów. Teraz sieć świętuje swoje 25-lecie.

Historia zaczęła się w 1997 roku...

POLOmarket to jedna z niewielu ogólnopolskich sieci detalicznych, które oparte są wyłącznie o polski ka­pitał. Historia zaczyna się w 1997 roku, kiedy to pięciu właścicieli 27 sklepów spożywczych z Inowrocławia, Torunia, Świecia, Płocka i Konina postanawia połączyć siły i kapitały, aby stworzyć ogólnopolską sieć super­marketów.

W ciągu 25 lat POLOmarket dynamicznie się rozwijał, zdobywając miliony wiernych klientów i opierając się rosnącej konkurencji. Dziś sieć liczy ponad 280 placówek w całej Polsce, co czyni ją obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju.

Liczba sklepów POLOmarket przekroczyła już 280 placówek (mat. prasowe)

Sklepy POLOmarket dziś

POLOmarket regularnie otwiera nowe sklepy i modernizuje już funkcjonujące obiekty. Dzięki temu klienci otrzymują do dyspozycji przestronne sale sprzedaży z szerokimi alejami zakupowymi.

  • Źrównoważony rozwój

W związku z długoterminową strategią konsekwentnego ograniczania śladu węglowego, nowe placówki są wyposażone w lady chłodnicze z odzyskiem ciepła, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz nowoczesny i zaprojektowany dla indywidualnych potrzeb sieci, system zarządzania BMS. Sklepy oświetlane są zewnętrznie i wewnętrznie przy wykorzystaniu nowoczesnych i energooszczędnych systemów LED.

  • Marka własna

W zakresie asortymentu, większość artykułów z oferty sklepów POLOmarket dostarczają polscy producenci, rolnicy, hodowcy i sadownicy. Sieć od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój marki własnej jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej.

Produkty marek własnych są dostępne w POLOmarkecie we wszystkich kategoriach asortymentowych, także w kategoriach produktów świeżych, stanowiąc już blisko 1/3 wszystkich dostępnych artykułów z oferty. Dzięki temu sieci udaje się skutecznie budować atrakcyjną dla Klienta ofertę, gdzie w parze z najwyższą jakością produktu idzie także korzystna cena.

  • Program lojalnościowy

W roku 2016 sieć uruchomiła program lojalnościowy "POLOkarta", który był wówczas jednym z pierwszych tego typu rozwiązań wdrożonych na polskim rynku supermarketów. W 2019 roku, wraz z wdrożeniem aplikacji mobilnej na smartfony, sieć wprowadziła wirtualne POLOkarty.

Dziś, po 6 latach od uruchomienia programu, niemal połowa klientów POLOmarketu używa już POLOkarty wirtualnej lub tradycyjnej, mając co tydzień dostęp do dedykowanej oferty promocyjnej.

  • Aplikacja mobilna i sklep online

Pod koniec sierpnia 2019 roku sieć uruchomiła aplikację mobilną: POLOmarket – mój ulubiony. W kwietniu 2020 roku sieć rozszerzyła ją o usługę "click & collect" z możliwością zamawiania przez aplikację produktów z odbiorem w każdym sklepie sieci.

Dodatkowo, funkcjonalność aplikacji została w 2020 roku rozszerzona o możliwość zapłaty za zakupy bezpośrednio w telefonie. Następnie w maju 2021 roku POLOmarket wprowadził sprzedaż również do kanału "desktop", z możliwością dowozu zakupów do domu w wybranych miastach.

Wirtualna POLOkarta (mat. prasowe)

Nowe sklepy, transformacja cyfrowa i marka własna

POLOmarket konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwo­ju, zakładającą przede wszystkim otwarcia kolejnych nowych marketów w oparciu o swój wypracowany i sprawdzony kon­cept. Dlatego stale poszukuje lokalizacji pod nowe inwestycje.

Sieć kontynuuje również proces transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów, czego przykładem jest aktualnie wdrażany nowy system informatyczny SAP S/4 HANA. Jest to pierwsze wdrożenie w Polsce w tak szerokim zakresie.

Sieć kontynuuje proces transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach swojej działalności, m.in. rozwijając swoją aplikację, jak i e-commerce, a przede wszystkim nieustannie pracuje nad rozwojem asortymentu marek własnych.


Fot. zdjęcie archiwalne (POLOmarket)

Reklama