Ruszają w Polsce testy Fibre Bottle, papierowej butelki od Carlsberga

Ruszają w Polsce testy Fibre Bottle, papierowej butelki od Carlsberga

W lipcu na polskim rynku pojawi się 1,2 tys. innowacyjnych butelek Fibre Bottle – stworzonych z włókna drzewnego, w pełni nadających się do recyklingu. Łącznie 8 tys. Fibre Bottle z piwem Carlsberg trafi do konsumentów z ośmiu rynków Europy Zachodniej.

Polscy konsumenci sprawdzą Fibre Bottle od Carlsberga

Wyniki największego testu konsumenckiego tego produktu organizowanego przez Grupę Carlsberg posłużą firmie do opracowania finalnego opakowania nowej genercji. Polscy konsumenci będą je mogli wygrać w konkursach organizowanych przez markę Carlsberg w mediach społecznościowych, a także za pośrednictwem innych aktywności marketingowych.

"Mamy nadzieję, że dzięki temu pilotażowemu projektowi przetestujemy możliwości produkcyjne, wydajność i zdolność do recyklingu na dużą skalę i dowiemy się także, co na jej temat sądzą smakosze piwa" – komentuje Stephane Munch, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie Carlsberg.

Czym jest Fibre Bottle? 

Fibre Bottle jest w 100% organiczna (bio-based), z wyjątkiem kapsla, który jest niezbędny do zamknięcia butelki i utrzymania wysokiej jakości produktu. Butelka z kapslem w całości nadają się do recyklingu.

Ważnym kamieniem milowym przy tworzeniu butelki Fibre Bottle było opracowanie jej wewnętrznej wyściółki z polimeru PEF pochodzenia roślinnego. Jest on kompatybilny z systemami recyklingu tworzyw sztucznych i może też ulec degradacji w przyrodzie, jeśli nie trafi do recykling. 

Opracowanie i produkcja polimeru PEF jako funkcjonalnej bariery dla piwa, była jednym z największych wyzwań w tym projekcie. Dlatego uzyskanie dobrych wyników testów, współpraca z dostawcami i widok butelek napełnianych piwem Carlsberg na linii rozlewniczej jest dla nas wielkim osiągnięciem.

Stephane Munch, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie Carlsberg

PEF ma jeszcze jedną istotną funkcję – pełni rolę skutecznej bariery pomiędzy piwem a zewnętrzną obudową z włókna drzewnego, chroniąc piwo – jego smak  i nagazowanie – lepiej niż konwencjonalne opakowania PET. Za innowację jest odpowiedzialny partner Grupy Carlsberg – firma Avantium, wiodący ekspert w dziedzinie chemii odnawialnej.

Zewnętrzna powłoka (obudowa) Fibre Bottle jest organiczna (bio-based), zbudowana z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Dodatkową jej zaletą są właściwości izolacyjne, dzięki którym piwo jest dłużej zimne w porównaniu z puszkami i szklanymi butelkami. Producentem zewnętrznej powłoki jest firma opakowaniowa Paboco.

Piwo Carlsberg warzone z ekologicznego jęczmienia

Dopełnieniem innowacyjnej butelki Fibre Bottle jest jej zawartość. Piwo zostało uwarzone z jęczmienia uprawianego w pełni ekologicznymi metodami i z zastosowaniem rolnictwa regeneracyjnego. Piwo powstało we współpracy z dostawcą słodu jęczmiennego, firmą Soufflet.

Innowacyjna butelka od Grupy Carlsberg jest stworzona z włókna drzewnego i w pełni nadaje się do recyklingu (mat. prasowe)

Docelowo emisja CO2 Fibre Bottle będzie o 80% niższa niż szklanej butelki

Obecna generacja 2.0 Fibre Bottle w ocenach cyklu życia produktu już teraz ma lepsze wyniki np. pod kątem emisji CO2 niż jednorazowa szklana butelka.

Docelowo Grupa Carlsberg planuje, co jest poparte badaniami, że emisja CO2 w przypadku kolejnej generacji 3.0 Fibre Bottle będzie aż o 80% niższa w porównaniu do emisji w trakcie cyklu życia szklanej butelki jednorazowej. Oznacza to, że na każdą szklaną butelkę jednorazowego użytku można będzie wytworzyć pięć butelek Fibre Bottle przy takim samym śladzie węglowym.  

Finalnym celem Grupy Carlsberg jest Fibre Bottle, która będzie miała tak samo niski ślad węglowy jak szklana butelka zwrotna, która jest obecnie najbardziej wydajnym i przyjaznym środowisku opakowaniem, jeśli zostaje zwrócona przez konsumenta do sklepu. Co równie ważne, Fibre Bottle nie zastąpi, ale uzupełni istniejące już portfolio opakowań, takich jak szklane butelki i puszki, dając konsumentom szerszy wybór.


Fot. mat. prasowe

Reklama