InPost poszerza sieć miejskich magazynów. Rośnie znaczenie ostatniej mili

InPost poszerza sieć miejskich magazynów. Rośnie znaczenie ostatniej mili

Magazyny ostatniej mili są niezbędnym ogniwem łączącym konsumenta z produktem. Zdaniem Wirginii Leszczyńskiej, COO w DL Invest Group, odpowiednia jakość sieci miejskich magazynów jest podstawą skutecznego optymalizowania dostawy. Zdaje sobie z tego sprawę InPost, którego portfolio powiększyło się o magazyn w Kluczborku. 

Ostatniej mili zyskuje na znaczeniu

Ostatnia mila to obszar szczególnie wytężonych wysiłków i współzawodnictwa pomiędzy firmami z różnych branż: sieci handlowych, czy gastronomii, jak również firm dostarczających zamówione towary lub budujących magazyny obsługujące dostawy ostatniej mili.

Wraz z rozwojem e-commerce dynamicznie rosną oczekiwania konsumentów odnośnie jakości obsługi w tym tempa i jakości dostaw. Oczekują oni nie tylko błyskawicznego doręczenia towaru, ale także bieżącego śledzenia drogi, którą przemierza zamówiona przesyłka. Implementacja rozwiązań spełniających oczekiwania konsumentów jest niezbędna, aby zwiększyć wolumen zamówień, zlojalizować klientów i zapewnić sobie stabilny wzrost na silnie konkurencyjnym rynku.

Jednym z kluczowych procesów zapewniających powodzenie zrestrukturyzowanych, zgodnie ze zmieniającymi się warunkami rynkowymi, łańcuchów dostaw są magazyny ostatniej mili dopasowane do zwiększającego się ruchu detalicznych zamówień. Przykładem jest świeżo oddany do użytku magazyn ostatniej mili zrealizowany dla firmy InPost w Kluczborku, który dostarczył na rynek 5500 mkw. nowoczesnych powierzchni w tym 800 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej.

InPost z nowym magazynem w Kluczborku

Magazyn dla firmy InPost został zrealizowany w Kluczborku przy ulicy Wołczyńskiej 15 na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Powstał on ściśle według wytycznych najemcy.

Logistyka ostatniej mili to skomplikowany proces wymagający doskonałej koordynacji i planowania i obejmujący takie kompetencje i zasoby, jak odpowiednie powierzchnie magazynowe wyposażone w stosowne systemy zarządzania, flotę pojazdów czy wreszcie wyspecjalizowany zespół osób, który zapewni, że czas dostawy towarów będzie zgodny z datą podaną podczas dokonywania przez konsumenta zamówienia.

Oczekiwania konsumentów względem czasu i jakości dostawy nieustannie rosną. Bierze się to stąd, że nieustannie rośnie liczba internetowych sklepów, pojawiają się coraz to nowe produkty konkurujące o uwagę klientów za pomocą złożonych multichannelowych przekazów. Czas i sposób dostawy są jednymi z konkurencyjnych elementów, a darmowa przesyłka przy zamówieniach określonej wartości stała się już rynkowym standardem.

Wirginia Leszczyńska, COO w DL Invest Group

Z uwagi na zmieniajace się oczekiwania konsumentów, z jednocześnie rośnie presja na optymalizację kosztową oraz najwyższą jakość obsługi, aby konsument otrzymał przesyłkę na podany adres w wyznaczonym czasie. "Aby skutecznie zoptymalizować dostawy niezbędna jest odpowiedniej jakości sieć miejskich magazynów. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze możliwe jest dostarczanie towarów nawet tego samego dnia w kilka godzin po złożeniu zamówienia, a taka dostawa z pewnością usatysfakcjonuje konsumentów i zapewni stabilny wzrost biznesu" – dodaje przedstawicielka DL Invest Group.


Foto: Magazyn InPost w Kluczborku (kluczbork.pl)​

Reklama