InPost rośnie. Już średnio 40% populacji Polski korzysta z Paczkomatów

InPost rośnie. Już średnio 40% populacji Polski korzysta z&nbspPaczkomatów

W pierwszym kwartale 2022 roku udział InPost w Polsce wzrósł o 16% – przekazał prezes firmy, Rafał Brzoska. W tym czasie rynek urósł o 15%. Początek roku firma zakończyła z przychodami na poziomie 1,54 mld zł, z czego polski rynek odpowiadał za 911 mln zł.

W pierwszym kwartale roku Inpost zwiększył swoje przychody o 94% względem analogicznego okresu 2021 roku. W tym czasie polski rynek odpowiadał za ponad 911 mln zł przychodów firmy, czyli 17% więcej niż rok wcześniej. Podczas trzech miesięcy sieć Paczkomatów InPost zwiększyła się o blisko tysiąc maszyn.

Wyniki finansowe InPost

InPost zakończył pierwszy kwartał roku z 69,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co przekłada się na wynik o 29% mniejszy w ujęciu rocznym. W tym czasie zysk operacyjny spółki wyniósł 196,8 mln, czyli więcej o 36% w ujęciu rocznym.

Imponujący wzrost w pierwszym kwartale zanotowaly przychody InPost, które urosły o 94% względem pierwszego kwartału 2021 roku, osiągając poziom 1,54 mld zł.

Jako lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, InPost w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększył przychody o 94% do 1,54 mld zł udziału w kluczowych rynkach.

Rafał Brzoska, prezes InPost

InPost radzi sobie także całkiem nieźle na pozostałych rynkach. Jak poinformował Rafał Brzoska, prezes firmy, "pomimo spadku e-commerce w I kwartale o ponad jedną piątą, wolumeny wzrosły o 157%, a we Francji, dzięki silnej pozycji w segmencie C2C firma zwiększyła wolumen o 8%, przy spadku rynku o 16%".

InPost na ścieżce wzrostów

W pierwszym kwartale roku liczba osób korzystających z Paczkomatów InPost w Polsce wzrosła o 13% r/r, przekraczającym tym samym 15,3 mln użytkowników. Oznacza to, że średnio 40% populacji naszego kraju korzysta z urządzeń InPost. A 57%, jak przekazuje na Twitterze prezes InPost, ma dostęp do Paczkomatu w odległości 7-minutowego spaceru od miejsca zamieszkania

Fakt, że już 57% Polaków ma Paczkomat® w pobliżu swojego miejsca zamieszkania ma pozytywny wpływ na poziom zadowolenia klientów z usług e-commerce, zwłaszcza, że dla coraz większej grupy osób, liczy się ekologia

Rafał Brzoska, prezes InPost

W tym samym czasie liczba Paczkomatów w kraju zwiększyła się o 912 urządzeń. Oznacza to, że na przestrzeni pierwszego kwartału na mapie Polski pojawiało się średnio 10 nowych urządzeń dziennie.

Wzrost odnotował także sam wolumen obsłużonych przesyłek, który w Polsce wzrósł o 16% do poziomu 112,1 mln. Z kolei na wszystkich rynkach obecności InPost, spółka odnotowała wzrost o 68%.

Reklama