Pepco Group opublikowało śródroczne wyniki finansowe za półroczny okres zakończony 31 marca 2022 r. W tym czasie przychody Grupy wzrosły o blisko 19% r/r. W tym czasie firma mocno inwestowała w ekspansę sklepów.
Grupa Pepco rośnie
Grupa Pepco jest właścicielem sklepów Pepco oraz Dealz w Europie, a także Poundland w Wielkiej Brytanii. Od czasu złagodzenia restrykcji wynikających z pandemii, firma utrzymuje dobre wyniki.
W okresie ośmiu tygodni po zniesieniu restrykcji pandemicznych (marzec-maj) średnia tygodniowa sprzedaż w Pepco wzrosła o 13,7% w porównaniu z poziomem sprzed pandemii. Natomiast wskaźnik sprzedaży LFL całej Grupy w marcu wyniósł prawie 20%.
Przychody Grupy w pierwszym półroczu wyniosły 2 372 mln euro, co oznacza wzrost o 18,9% r/r, z PEPCO na czele, które osiągnęło wzrost o 26,1%.
W tym samym czasie bazowa EBITDA w wysokości 347 mln euro wzrosła o 7,3% dzięki stałemu wzrostowi przychodów, w szczególności w segmencie PEPCO (produkty w zróżnicowanych cenach, z wiodącym udziałem odzieży).
Wzrost bazowego zysku przed opodatkowaniem zatrzymał się na poziomie 28,5%. Wynika to z niższych kosztów odsetkowych w ujęciu rok do roku po refinansowaniu związanym z oferta publiczną, przeprowadzoną w maju 2021 r., kiedy to dokonano go na znacznie korzystniejszych warunkach.
Pepco stawia na ekspansję
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku obrotowego 2022 Grupa kontynuowała ekspansję nowych sklepów wszystkich swoich marek.
Liczba otwieranych sklepów przewyższyła prognozy – w ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, bez uwzględnienia wpływu zamknięcia przynoszących straty 43 sklepów Fultons (Fultons zostało przejęte przez Poundland w roku obrotowym 2021). Kolejne 586 placówek zostało zmodernizowanych, co, jak informuje Grupa, przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w ujęciu LFL o 5,3%.
W tym czasie Grupa mocno inwestowała w ekspansję sklepów. W rezultacie wzrosło także zadłużenie netto firmy, które na dzień 31 marca wyniosła 1 442 mln euro – co oznacza wzrost o ponad 180 mln euro względem poprzedniego roku
Teraz Grupa Pepco podwyższa swój cel, którym obecnie jest otwarcie około 450 nowych sklepów netto w ciągu całego roku.
Fot. mat. własne redakcji