I kw. 2021 w Pepco Group: 12% wzrost przychodów i rekordowa liczba otwarć

I kw. 2021 w Pepco Group: 12% wzrost przychodów i rekordowa liczba otwarć

Pepco Group opublikowało wyniki za pierwszy kwartał roku obrotowego zakończony 31 grudnia 2021 r. Przychody Grupy wzrosły o 12% r/r.

Na wzrost przychodów w Grupie, który w pierwszym kw. 2021 r. wyniósł 12% r/r, najmocniej wpłynęły wyniki Pepco. Przychody marki w tym czasie wzrosły o 20%. Sprzedaż przy stałym kursie walutowym, w warunkach porównywalnych okazała się być w Pepco Group odporna na pandemię – wzrost w pierwszym kw. wyniósł 0,7%. 

Przeczytaj też:

Szczególnie cieszy fakt, że pomimo wyzwań związanych z łańcuchem dostaw i wpływem COVID-19 na popyt, które wpłynęły na obroty w szczycie sezonu, siła oferty wszystkich trzech naszych marek zapewniła nam solidne wyniki. Sądzimy, że presja w łańcuchu dostaw, które odbiły się na I kwartale, ustąpi. Biorąc jedna pod uwagę presję inflacyjną, która nie pozostaje bez wpływu na naszych klientów, jesteśmy zobowiązani by wspierać ich utrzymując większość naszych cen, co jednocześnie wzmacnia naszą przewagę cenową na rynku.

Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group

Rekordowa liczba nowych otwarć 

W pierwszym kw. 2021 r. Grupa Pepco otworzyła największą kwartalną liczbę sklepów w historii firmy. Suma otwarć wyniosła 161 nowych placówek, wśród nich aż 146 to nowe sklepy Pepco (rok wcześniej: 87). 55 placówek Pepco zostało otwartych na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej takich jak Włochy, Austria i Hiszpania, gdzie wyniki handlowe ponownie są lepsze od oczekiwań. 15 z nowych otwarć dotyczyło sieci sklepów Dealz. To o 3 mniej niż rok wcześniej.

W I kwartale osiągaliśmy znaczne postępy w realizacji naszych planów strategicznych, otwierając 161 nowych sklepów, głównie przyspieszając otwarcia w sieci PEPCO w Europie Zachodniej, gdzie uruchomiono 55 placówek. Zmodernizowaliśmy 362 sklepy PEPCO, wprowadzając do nich najnowszy asortyment i zmieniając wystrój.

Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group

Połowa I kwartału w Grupie Pepco z organiczeniami pandemicznymi 

W pierwszym kw. 2021 r. znacząco wzrosła liczba sklepów, które zostały dotknięte zakłóceniami związanymi z restrykcjami, co miało znaczący wpływ na ruch w sklepach Pepco – informuje Grupa. Mowa tu o limitach liczby klientów przebywających jednocześnie w sklepie czy też ograniczeń dotyczących możliwości wejścia do sklepów tylko osób zaszczepionych.

Takie obostrzenia dotyczyły 50% tygodni handlu w tym kwartale. W związku z tym, że w Europie Centralnej w pełni zaszczepione jest średnio 54% populacji, poskutkowało to ubytkiem rzędu 14% tygodni handlu.

COVID-19 stanowi nadal ryzyko zarówno jeśli chodzi o popyt i podaż produktów. Tym niemniej na tym etapie roku obrotowego, gdy za nami jest już najważniejszy pod względem handlowym kwartał, jesteśmy przekonani, że uda nam się zrealizować nasze założenia dotyczące zysku w całym roku.

Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group

Całościowo, choć liczba sklepów Grupy, które musiały zostać czasowo zamknięte spadła w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku obrotowego – firma utraciła około 1% (w roku obrotowym 2021: ok. 9%) tygodni handlu.

 

 

 

Reklama