Global Cosmed, w którego portfolio znajdują się takie marki jak Bobini, Kret, Apart czy Sofin opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 roku. Firma skupia się w dalszym ciągu na rozwijaniu kluczowych brandów i optymalizacją kosztów produkcji.
Grupa w pierwszym kwartale roku wypracowała 1,8 mln zł skondolidowanej EBITDA. Oznacza to spadek o 5,7 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym czasie przychody ze sprzedaży Global Cosmed wyniosły ponad 86 mln zł, co jest wynikiem porównywalnym do pierwszego kwartału 2021 roku.
Początek roku ze stratą
Global Cosmed zakończył pierwsze trzy miesiące roku ze stratą brutto na poziomie 979 mln zł, wobec notowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku zysku na poziomie 4,9 mln zł.
Jak wyjaśnia firma, początek 2022 roku był kolejnym kwartałem, w którym silnie odczuwalne były skutki wzrostu cen głównych surowców produkcyjnych i opakowań. W komunikacie Grupa informuje o wzrostach cen sięgających nawet 60% r/r w przypadku tworzyw sztucznych, 40% w przypadku tektury.
W przypadku surowców produkcyjnych, takich jak olej palmowy firma notowała wyższe ceny nawet o 50% rok do roku. Z kolei ceny części surowców do produkcji chemii podrożały nawet o 100%. Dla Global Cosmed oznacza to ciągły proces negocjacji warunków kontraktów i poprawy ich marżowości.
Fot. mat. prasowe