Przychody Allegro w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyły się o ponad 15% r/r wynosząc blisko 1,4 mld zł. W tym czasie zysk netto odnotował blisko 40% spadek.
Pierwsze trzy miesiące roku zakończyły się dla Allegro spadkiem skorygowanej EBITDA o 13,6% do 463 mln złotych. Jak wyjaśnia firma, jest to spowodowane inwestycjami w przyszły wzrost i dalsze zwiększanie satysfakcji klientów. Prezes Allegro, François Nuyts przyznaje, że początek 2022 roku firma poświęciła na kontynuację budowy fundamentów dla przyszłego wzrostu.
Wzrost wartości sprzedaży
Wartość brutto towarów sprzedanych za pośrednictwem Allegro w I kwartale wzrosła o 12,8% r/r, i była napędzana m.in. wzrostem średniego GMV wśród aktywnych kupujących. Warto pamiętać o tym, że dane porównywane są do 2021 roku, kiedy w Polsce miały miejsce liczne ograniczenia związane z lockdownami. Jak przyznaje Allegro, ubiegłoroczna poprzeczka została ustawiona stosunkowo wysoko.
Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 0,6% r/r zatrzymując się w I kwartale roku na 13,4 mln użytkownikach, natomiast GMV na jednego aktywnego kupującego wzrosło o 14,2% r/r do 3 265 złotych.
Olbrzymi sukces Allegro Pay. Wartość pożyczek wzrosła o 400%
Allegro Pay w I kwartale udzieliło pożyczek o wartości 965 mln złotych, co stanowi wzrost o ponad 400% r/r. Działalność fintechowa grupy uzyskała bezkonkurencyjny wskaźnik NPS na poziomie 94, rozwijając się równolegle z Allegro Smart! i innymi programami, poprawiając doświadczenie zakupowe oraz wspierając wzrost biznesu sprzedających.
Ekspansja międzynarodowa
Allegro już w lutym tego roku informowało o wejściu na zagraniczne rynki. Jak informuje po trzech miesiącach firma, międzynarodowa ekspansja ruszyła zgodnie z planem. "Dzięki uruchomieniu Allegro.com klienci z UE zyskali łatwy dostęp do szerokiego, międzynarodowego asortymentu, a sprzedający – do dziesiątek milionów potencjalnych klientów" – czytamy w komunikacie.
- Przeczytaj więcej: Allegro goni Amazona? Gigant e-commerce wychodzi za granicę
Sfinalizowane niedawno przejęcie Grupy Mall i WE|DO oznacza podwojenie docelowego rynku połączonej grupy i potencjalnej bazy jej konsumentów w Europie Środkowo-Wschodniej.
- To też może Cię zainteresować: Allegro przejmuje platformę e-commerce Mall Group. Ile za to zapłaci?
Allegro rozbudowuje sieć automatów paczkowych
Allegro utrzymuje swój cel, jakim jest zwiększenie liczby zielonych automatów paczkowych Allegro do ponad 3 000 w tym roku. Przypomnijmy, że platforma zakończyła 2021 rok z liczbą przekraczającą tysiąc takich urządzeń. Jak zapowiada firma, do osiągnięcia celu przyłoży się umowa na zainstalowanie 2 000 automatów paczkowych w placówkach jednej z sieci sklepów. Allegro nie zdradza jednak o jakiej sieci mowa.
- Przeczytaj też: Przy jakich sklepach pojawią się automaty paczkowe Allegro?
Użytkonicy platformy, poza siecią automatów paczkowych One Box by Allegro, dysponują także możliwością odbioru przesyłek z licznych punktów odbioru. "Rozwój efektywnej sieci o niezwykle wysokim potencjale dalszego zwiększania skali nie tylko pozwolił przezwyciężyć utrudnienia związane z lockdownami, ale i nie zwalnia tempa" – pisze w komunikacie Allegro. Świadczyć ma o tym rosnący udział zamówień dostarczanych już następnego dnia, który zwiększył się o 8 p.p. r/r.
Fot. François Nuyts, prezes Allegro (mat. prasowe)