Spośród 740 dostawców, z którymi współpracuje Lidl Polska, w 2021 roku 276 wyeksportowało swoje produkty poza granice kraju w ramach marek własnych Lidla. W tym czasie wartość eksportu tych produktów wyniosła blisko 4,3 mld zł.
Towary polskich producentów, z którymi współpracuje Lidl Polska w minionym roku pojawiły się na 28 zagranicznych rynkach, na których działa dyskonter. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł.
TOP7 zagranicznych rynków
W ujęciu wartościowym w 2021 roku najlepszymi zagranicznymi rynkami eksportowymi, spośród wszystkich 28, dla Lidl Polska i polskich dostawców były:
- Rumunia,
- Czechy,
- Słowacja,
- Litwa,
- Węgry,
- Wielka Brytania,
- Bułgaria.
Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Bardzo popularnym dobrem eksportowym okazało się także polskie masło.
Lidl Polska zwraca też uwagę na samo funkcjonowanie sklepów, które w roku obrotowym 2020, według szacunków firmy, wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.
Fot. mat. prasowe