Dążenie do czystych etykiet, eliminacja dodanego cukru, rozwój portfolio produktów roślinnych, a także aktywizacja sportowa dzieci i młodzieży – to główne priorytety, jakie w ramach ogłoszonej Strategii Zrównoważonego Rozwoju "Efekt Kolibra" i ekosystemu Zdrowy Styl Życia, realizują marki należące do Grupy Maspex. Część z tych celów została już zrealizowana.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Maspeksu nazwana "Efektem Kolibra" składa się z 5 ekosystemów:
- Ekologia,
- Innowacje,
- Środowisko Pracy,
- Otoczenie Społeczne,
- Biznesowe,
- Zdrowy Styl Życia.
W ich ramach firma zobowiązała się do osiągnięcia 37 celów zgodnych z Agendą 2030 ogłoszoną przez ONZ.
Naturalny skład i eliminacja cukru
W ramach ekosystemu Zdrowy Styl Życia Maspex zadeklarował całkowite usunięcie cukru dodanego w napojach dla dzieci do 2025 r. Cel ten został już zrealizowany. Od bieżącego roku dodatek cukru całkowicie został wyeliminowany w produktach marki Kubuś. W napojach, wodach smakowych, sokach i musach marki Kubuś nie ma dodanego cukru.
- Przeczytaj też: Maspex podnosi ceny swoich produktów. Kiedy nastąpi podwyżka?
Także marka Tymbark wprowadziła w tym roku na rynek nową linię produktów Po Prostu dla osób ceniących zdrowe i smaczne połączenia. Znajdziemy wśród nich napoje, wody smakowe oraz lemoniady bez dodatku cukru. Proste, naturalne składniki znajdujące się w produktach z nowej linii są zgodne z zasadą tzw. czystych etykiet. Polega ona na maksymalnym uproszczeniu składu produktów i dążeniu do tego by produkt był jak najbardziej naturalny.
Innym ze zobowiązań prozdrowotnych było także całkowite zrezygnowanie z dodawania cukru w preparatach farmaceutycznych do 2022 roku. Zostało to zrealizowane i suplementy, produkowane przez firmę Polski Lek należącą do Grupy Maspex, takie jak np. Plusssz są bez dodatku cukru.
Jeszcze więcej warzyw i dbałość o dobrostan zwierząt
Innym działaniem wynikającym z ogłoszonej strategii zrównoważonego rozwoju jest powiększanie portfolio produktów roślinnych. 98% całej oferty produktowej Maspeksu do 2025 r. będzie miało pochodzenie roślinne. Już teraz poszczególne marki wybierają do swoich produktów składniki, których produkcja uwzględnia dobrostan zwierząt hodowlanych i dbałość o środowisko. Od 2021 r. marka Lubella pozyskuje wszystkie jaja potrzebne do produkcji makaronów z chowu nieklatkowego.
- To też może Cię zainteresować: Grupa Maspex przejęła CEDC w Polsce
W ostatnim czasie portfolio Maspeksu powiększyło się natomiast o kolejne nowości bazujące na roślinnym składzie – to m.in. pasty warzywne, pesto i sosy 8 warzyw od Łowicza, owsianka Lubella, Antybaton Łowicz, czy roślinne napoje z dodatkami owoców Just Plants od Tymbarku.
Aktywizacja sportowa dzieci
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju przez Maspex, to także zaangażowanie marek w działania zachęcające dzieci i młodzież do uprawiania sportu i aktywnego życia w zgodzie z naturą.
Najpopularniejszą ogólnopolską inicjatywą, w którą Maspex zaangażowany jest już od 16 lat jest Turniej "Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku", którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej a głównym sponsorem marka Tymbark. To największe rozgrywki piłkarskie dla dzieci w Polsce i w Europie, w których do tej pory wzięło udział już ponad 2,5 mln dzieci, a prawie 30% uczestników stanowią dziewczynki. Obecnie trwają finały wojewódzkie XXII edycji rozgrywek, a zwycięzców poznamy 14 czerwca na stadionie PGE Narodowym przed meczem Polska-Belgia.
- Przeczytaj też: Krzysztof Pawiński, Maspex: "Innowacyjność w branży spożywczej to nie tylko nowe produkty"
W działania popularyzujące sport wśród najmłodszych angażują się także inne marki. Kubuś od 2018 r. jest partnerem cyklu Runmageddon Kids, a od 14 lat organizuje program edukacyjny "Kubusiowi Przyjaciele Natury" dla przedszkoli i szkół podstawowych, w którym co roku ponad milion dzieci uczy się życia w zgodzie z naturą i aktywnego spędzania czasu.
Również marka Plusssz w tym roku zaangażowała się w propagowanie aktywności sportowej i została jednym z partnerów 79. Wyścigu kolarskiego Tour de Pologne.
Inicjatywami skierowanymi do dzieci i młodzieży, które obejmują szeroko pojęty obszar zrównoważonego stylu życia do 2030 r. objętych zostanie 90% przedszkoli i 70% szkół podstawowych w Polsce. Do tej pory na działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i ekologią Maspex wydał ponad 250 mln zł, a ponad 14 mln dzieci wzięło udział w inicjatywach oraz programach edukacyjnych i sportowych, które firma organizuje i w które się angażuje.
Fot. mat. prasowe