Ingka Group, do której należy sieć IKEA, planuje do końca roku zainwestować 3 mld euro w nowe i istniejące sklepy. Celem firmy jest znaczne przyspieszenie ekspansji sieci i zwiększenie dostępności sklepów.
"Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej chcemy zoptymalizować naszą sieć sklepów, aby zapewnić inspirujące wrażenia zakupowe" – przyznaje Tolga Öncü, kierownik ds. operacji detalicznych w Ingka Group. Firma skoncentruje swoje inwestycje rozwojowe na nowych sklepach fizycznych oraz na modernizacji tych istniejących.
Sklepy stacjonarne i zakupy online
"Nowa inwestycja odzwierciedla trwającą transformację w handlu detalicznym i niezmienną determinację firmy, aby zbliżyć się do miejsc, w których znajdują się klienci" – czytamy w komunikacie Grupy Ingka. Modernizacja sklepów ma zapewnić lepsze doświadczenia konsumentów oraz wspierać rosnący popyt na dostawy zakupów do domu.
Niedawno sieć zakończyła proces przebudowy sklepu IKEA w Kuopio w Finlandii, w którego rezultacie sklep może realizować również zamówienia klientów online, umożliwiając klientom w całym kraju otrzymywanie zamówień w czasie o połowę krótszym i przy 40% obniżonych kosztach dostawy paczek z odbiorem.
Plany ekspansji IKEA
Pierwsze sklepy miejskie w Sztokholmie i Toronto wkrótce powitają klientów w ruchliwych lokalizacjach śródmiejskich, oferując ponad 2000 produktów do natychmiastowego zamówienia oraz większe meble dostępne z dostawą do domu.
Ambitny plan ekspansji dla Kanady przewiduje dalsze otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego w Quebecu i studia planistycznego w Montrealu.
W Londynie zainwestowano blisko 1,2 mld euro, m.in. w sklep przy Oxford Street, nowe usługi oraz otwarcie centrum dystrybucyjnego w Dartford, które umożliwi dostawy do domu w ciągu 24 godzin w całej stolicy.
W Madrycie, gdzie klienci mogą już robić zakupy w trzech sklepach tradycyjnych, dwóch sklepach miejskich oraz zamawiać towary z dostawą do domu lub nowych punktów odbioru, przygotowywany jest trzeci sklep miejski.
Grupa ma także plany inwestycje względem swoich dojrzałych rynków, takich jak Niemcy czy Hiszpania.
Fot. mat. prasowe (IKEA)