Minęło 30 lat odkąd Carrefour wprowadził pierwszy ekologiczny produkt

Minęło 30 lat odkąd Carrefour wprowadził pierwszy ekologiczny produkt

Fracuska sieć Carrefour rozpoczęła sprzedaż produktów ekologicznych w 1992 roku. Od tego czasu upłynęło już dokładnie 30 lat, podczas których sporo się zmieniło. Obecnie segment ekologiczny jest jednym z filarów strategii Grupy. Jak do tego doszło?

Wszystko zaczęło się w 1992 roku od ekologicznego okrągłego bochenka Carrefour...

Grupa pracowników Carrefour, którzy mocno wierzyli w korzyści płynące z rolnictwa ekologicznego, a także w znaczenie wysokiej jakości produktów, zdecydowała się na wypuszczenie własnego, w 100% francuskiego, ekologicznego bochenka. 

Pionierzy ci zostali przeszkoleni przez renomowanych piekarzy i współpracowali z francuską firmą młynarską, ostatecznie wymyślając słynny ekologiczny okrągły bochenek, który po raz pierwszy trafił do sprzedaży w 1992 roku. Teraz jest to symbol pierwszych kroków, jakie Carrefour stawiał w świecie produktów ekologicznych.

Ekologiczny bochenek chleba powstaje z drożdży o wyjątkowo wysokich właściwościach odżywczych i ekologicznej mąki mielonej w kamieniu, wyprodukowanych przez francuskie młyny partnerskie, z którymi Carrefour nawiązał wieloletnie relacje. Owy symboliczny chleb nadal jest wyrabiany, a następnie pieczony w piecach paleniskowych w większości hipermarketów sieci.

Jak informuje Grupa, każdego roku sklepy Carrefour we Francji sprzedają ponad 4 miliony ekologicznych okrągłych bochenków.

Grupa Carrefour regularnie wkracza na nowe obszary produktów ekologicznych

Produkty ekologiczne w Carrefour rozpoczęły się od chleba, jednak szybko wkroczyły także do innych kategorii. W 1997 roku w sklepach zostały wprowadzone pierwsze tego rodzaju warzywa i owoce. Później pojawiła się także m.in. odzież – z marką TEX Bio oraz kosmetyki – z markami Nectar of Bio i Carrefour Soft Green. Obecnie Carrefour jest również znany z całych stref ekologicznych.

Obecnie Carrefour wspiera ponad 3400 producentów w ich przedsięwzięciach związanych z rolnictwem ekologicznym. Czyni to poprzez wielostronne i wieloletnie umowy partnerskie, które zobowiązują detalistę do zakupu minimalnych ilości.

Wreszcie marka Carrefour Bio jest numerem jeden pod względem udziału w rynku. W 2022 r. sieć miała w sprzedaży ponad 1200 produktów codziennego użytku w przystępnych cenach, aby umożliwić klientom zdrowsze odżywianie.

Carrefour przez lata ugruntował swoją pozycję lidera w segmencie organicznym. Naszym obowiązkiem jest dostarczanie klientom zdrowych produktów codziennego użytku – na każdą kieszeń. Marka Carrefour Bio jest dowodem naszej determinacji, aby każdy miał możliwość, by pozwolić sobie na wysokiej jakości żywność ekologiczną.

Benoît Soury, the Carrefour Group's Organic Market and Convenience Director

Fot. mat. prasowe (Carrefour)

Reklama