I kwartał w Carrefour. Rośnie sprzedaż, rekordowy poziom e-commerce

I kwartał w Carrefour. Rośnie sprzedaż, rekordowy poziom e-commerce

Carrefour w pierwszym kwartale 2022 roku odnotował wzrosty na wszystkich rynkach, na których obecna jest Grupa. Choć najmocniej końcowe wyniki napędziła Ameryka Łacińska.

W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa Carrefour wypracowała sprzedaż brutto na poziomie ponad 20 mld euro, wobec ok. 18,5 mld euro rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 9% (3,4% LfL) względem poprzedniego roku. 

W tym czasie eurpejskie rynki, na których obecna jest Grupa były odpowiedzialne za 5,6 mld euro sprzedaży, która odnotowała w tym rejonie wzrost o 0,7%. Podczas pierwszych trzech miesięcy roku sprzedaż w Polsce wyniosła 505 mln euro, co przekłada się na wzrost LfL o 5,5%. Z kolei na głównym rynku Grupy, jakim jest Francja wyniosła ona 9,6 mld euro.

Duże wzrosty e-commerce

Grupa Carrefour już od kilku miesięcy, zgodnie ze swoją strategią cyfrową, mocno stawia na rozwój kanałów internetowych. Nic więc dziwnego, że pierwszy kwartał roku zakończył się rekordowym poziomiem w kanale e-commerce. W tym czasie Grupa odnotowała 10% wzrost GMV względem analogicznego okresu roku wcześniej. 

E-commerce w Carrefour napędziły m.in. wzrost dostaw zakupów do domu w Europie oraz rozwój handlu elektronicznego w Brazylii. Na przestrzeni trzech miesięcy 2022 roku, Grupa dodała do swojej sieci 273 nowe punkty odbioru, a także otworzyła dwa duże centra logistyczne – we Francji i w Hiszpanii.

Carrefour - liczba sklepów

Pierwszy kwartał Carrefour zakończył z 1141 hipermarketami, 3595 supermarketami oraz 4337 sklepami convenience na rynkach, na których obecna jest Grupa. Największa liczba sklepów znajduję się w krajach europejskich (nie wliczając w to Francji) – w sumie 5897. Na francuskim rynku obecnych jest z kolei 5809 placówek.

Na koniec pierwszego kwartału 2022 roku w Polsce było w sumie 935 sklepów – w tym 92 hipermarkety, 152 supermarkety, 682 sklepy convenience oraz 9 dyskontów. Względem końca 2021 roku oznacza to spadek o 20 placówek.


Fot.: mat. prasowe (Carrefour Polska)

 

Reklama