Ogólnopolskie zmiany na stoiskach tradycyjnych w sklepach Carrefour

Ogólnopolskie zmiany na&nbspstoiskach tradycyjnych w&nbspsklepach Carrefour

Carrefour wprowadza ogólnopolskie zmiany na swoich stoiskach tradycyjnych, w działach warzyw i owoców oraz piekarni. Od 22 kwietnia, kiedy wypada Dzień Ziemi, sieć będzie oferowała swoim klientom zniżki na asortyment świeży oraz pudełka i worki wielokrotnego użytku, w zamian za regularne zakupy produktów na wagę do własnych opakowań.

W najbliższy weekend zniżki na stoiskach tradycyjncyh w Carrefour sięgną -25% od ceny wyjściowej. Akcja wpisuje się w projekt "Droga do Zero Waste", łączący wszystkie działania sieci na rzecz ograniczenia użycia plastiku oraz przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Weekend dla Ziemi w Carrefour

W weekend 22-24 kwietnia w sklepach Carrefour klienci znajdą wiele atrakcji i ofert zachęcających do bardziej zrównoważonych zakupów. W ramach akcji "Weekend dla Ziemi", osoby chcące kupować bardziej odpowiedzialnie, będą mogły zakupić wytrzymałe opakowania wielokrotnego użytku marki Carrefour, które nadają się do zakupu na wagę owoców, warzyw, serów, wędlin, mięsa, ryb, produktów garmażeryjnych oraz pieczywa.

W sklepach sieci pojawiają się komunikaty zachęcające do korzystania z opakowań wielokrotnego użytku (mat. prasowe)

Opakowania i worki będą dostępne przez cały weekend we wszystkich hiper- i supermarketach sieci z rabatem 25% dla wszystkich osób, które zakupią choć jeden produkt z lady tradycyjnej, stoiska owocowego i warzywnego lub piekarni.

Zaś klienci, którzy już wcześniej zaopatrzyli się w opakowania lub worki Carrefour, będą mogli skorzystać z 25% rabatu na wybrane produkty na wagę, takie jak m.in. ser królewski, szynka z indyka, chleb fitness czy ziemniaki marki Jakość z Natury.

Zwalczanie wszelkiego marnotrawstwa to filar naszej polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie. Tym bardziej cieszy nas, że przy okazji świętowania Dnia Ziemi możemy ogłosić kolejne rozwiązania, które ułatwią naszym klientom dokonywanie rozsądnych zakupów. Dzięki opakowaniom i workom wielorazowego użytku będą oni mogli kupić dokładnie taką ilość produktu, jaką potrzebują. Nasze działania mają więc podwójny wymiar - z jednej strony prośrodowiskowy, a z drugiej finansowy, pozwalający klientom lepiej planować oraz oszczędzać pieniądze na każdych zakupach.

Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska

Ułatwić dbanie o Ziemię

Akcja "Weekend dla Ziemi" i program "Droga do Zero Waste" mają za zadanie zachęcić klientów do wprowadzania drobnych zmian w codziennych zakupach, które pozwolą na bardziej zrównoważone życie. Sieć będzie promować w sklepach zakupy wędlin, serów czy garmażerii z lad tradycyjnych za pomocą komunikatów wizualnych z wyraźnym logo "Droga do Zero Waste".

Carrefour angażuje się w edukację konsumentów na temat nie marnowania żywności (mat. prasowe)

Powiększeniu ulegną również Przystanki Zero Waste – wydzielone przestrzenie edukacyjne w sklepie, zapewniające porady pomocne w ekologicznych zakupach. Sieć zapowiada również dalszy rozwój sieci innowacyjnych Eco Barów, czyli refillomatów pozwalających na zakup do własnych pojemników produktów w płynie, takich jak kosmetyki czy środki czystości.

Ekologiczne innowacje w Carrefour

Carrefour od 2019 roku prowadzi działania nad rozwojem zrównoważonego charakteru zakupów w sklepach sieci. Wśród nich znajdują się m.in. takie inicjatywy, jak:

  • Wycofanie wszystkich jednorazowych naczyń plastikowych, zamieniając je na ekologiczne odpowiedniki.
  • Wprowadzenie możliwości zakupu kawy ze strefy Smacznie do własnych kubków.
  • Wykorzystywanie w dziale sprzedaży tradycyjnej papier dwuwarstwowy, ułatwiający odpowiednią segregację odpadów.
  • Zapewniono ofertę woreczków wielokrotnego użytku na warzywa, owoce i chleb w sklepach.
  • Przyjmowanie w swoich sklepach butelek zwrotnych bez okazania dowodu ich zakupu, wypłacając klientom pełną wartość kaucji w bonach zakupowych.

Jednak to nie wszystko. Carrefour również konsekwentnie działa nad zmniejszeniem ilości plastiku w opakowaniach produktów marki własnej, optymalizując ich wagę lub zastępując plastik bardziej ekologicznymi odpowiednikami.

W 2021 roku sieć rozwinęła strefy Stop Marnowaniu Żywności, w których produkty o bliskim terminie przydatności do spożycia są przeceniane nawet o 90%. Przez 12 miesięcy uchroniono w ten sposób ponad 18,5 miliona produktów przed trafieniem do kosza, co równa się ponad 6 000 ton uratowanego jedzenia.


Fot. mat. prasowe