Fracuska sieć Carrefour rozpoczęła sprzedaż produktów ekologicznych w 1992 roku. Od tego czasu upłynęło już dokładnie 30 lat, podczas których sporo się zmieniło. Obecnie segment ekologiczny jest jednym z filarów strategii Grupy. Jak do tego doszło?
Wszystko zaczęło się w 1992 roku od ekologicznego okrągłego bochenka Carrefour...
Grupa pracowników Carrefour, którzy mocno wierzyli w korzyści płynące z rolnictwa ekologicznego, a także w znaczenie wysokiej jakości produktów, zdecydowała się na wypuszczenie własnego, w 100% francuskiego, ekologicznego bochenka.
Pionierzy ci zostali przeszkoleni przez renomowanych piekarzy i współpracowali z francuską firmą młynarską, ostatecznie wymyślając słynny ekologiczny okrągły bochenek, który po raz pierwszy trafił do sprzedaży w 1992 roku. Teraz jest to symbol pierwszych kroków, jakie Carrefour stawiał w świecie produktów ekologicznych.
Ekologiczny bochenek chleba powstaje z drożdży o wyjątkowo wysokich właściwościach odżywczych i ekologicznej mąki mielonej w kamieniu, wyprodukowanych przez francuskie młyny partnerskie, z którymi Carrefour nawiązał wieloletnie relacje. Owy symboliczny chleb nadal jest wyrabiany, a następnie pieczony w piecach paleniskowych w większości hipermarketów sieci.
Jak informuje Grupa, każdego roku sklepy Carrefour we Francji sprzedają ponad 4 miliony ekologicznych okrągłych bochenków.
Grupa Carrefour regularnie wkracza na nowe obszary produktów ekologicznych
Produkty ekologiczne w Carrefour rozpoczęły się od chleba, jednak szybko wkroczyły także do innych kategorii. W 1997 roku w sklepach zostały wprowadzone pierwsze tego rodzaju warzywa i owoce. Później pojawiła się także m.in. odzież – z marką TEX Bio oraz kosmetyki – z markami Nectar of Bio i Carrefour Soft Green. Obecnie Carrefour jest również znany z całych stref ekologicznych.
Obecnie Carrefour wspiera ponad 3400 producentów w ich przedsięwzięciach związanych z rolnictwem ekologicznym. Czyni to poprzez wielostronne i wieloletnie umowy partnerskie, które zobowiązują detalistę do zakupu minimalnych ilości.
Wreszcie marka Carrefour Bio jest numerem jeden pod względem udziału w rynku. W 2022 r. sieć miała w sprzedaży ponad 1200 produktów codziennego użytku w przystępnych cenach, aby umożliwić klientom zdrowsze odżywianie.
Fot. mat. prasowe (Carrefour)