Zgodnie z wchodzącą w życie 1 lutego br. ustawą, stawka VAT na wybrane kategorii produktów spożywczych zostaje zrównana z zerem. W odpowiedzi na te zmiany Biedronka zapowiedziała niższe ceny na ponad 3 tys. produktów, z których klienci skorzystają już 31 stycznia br., w przeddzień wejścia w życie ustawy. W związku z tym we wszystkich sklepach sieci pojawiły się nowe etykiety cenowego.
W sklepach Biedronka przy każdym produkcie objętym zerową stawką VAT pojawiły się specjalne cenówki. Prezentują one klientom nie tylko aktualnie obowiązujące ceny, ale także te według dawnej stawki VAT oraz samą kwotę zaoszczędzoną dzięki obniżce podatku VAT.
Warto przypomieć, że na sklepy został nałożony obowiązek informowania swoich klientów o obowiązujących w ramach tarczy antyinflacyjnej 2.0 zmianach w stawce VAT. Jednak zgodnie z wytycznymi, informacja ta musi znajdować się wyłącznie przy kasie. Biedronka wyszła na przeciw tym zobowiązaniom, umieszczając informację o obniżce cenowej przy każdym z ponad 3 tys. produktów.