METRO rozpoczyna ofensywę wzrostu. Firma przedstawiła najnowszą strategię

METRO rozpoczyna ofensywę wzrostu. Firma przedstawiła najnowszą strategię

METRO, międzynarodowa hurtownia asortymentu food i non-food, przedstawiło swoją wizję przyszłości. A w niej firma planuje prześcignięcie wzrostu rynku i zwiększenie sprzedaży do 40 mld euro do 2030 roku. 

W nadchodzących latach METRO zamierza przyspieszyć tempo swojego rozwoju, zmaksymalizować swoją propozycję wartości i, dzięki długoterminowym celom na 2030 r., wzmocnić swoją pozycję wiodącego hurtownika spożywczego. Ma to na celu zwiększenie sprzedaży do ponad 40 miliardów euro do 2030 roku i EBITDA do ponad 2 miliardów euro. Sprzedaż cyfrowa do tego czasu ma odpowiadać za 40% całkowitej sprzedaży.

Już w ostatnich miesiącach przekroczyliśmy wzrost rynku, osiągając rekordową sprzedaż w wielu krajach. Teraz chodzi o konsekwentne wdrażanie naszej strategii. Nasz rozwój będzie głównie organiczny i finansowany poprzez działalność operacyjną.

Dr Steffen Greubel, CEO w METRO AG

W ramach strategii firma planuje zainwestować do 2,5% całkowitej sprzedaży do 2025 roku, a następnie stopniowo zmniejszać tę kwotę do 1,5%. W dłuższej perspektywie hurtownik zamierza wygenerować wolne przepływy pieniężne w wysokości ponad 0,6 mld euro w 2030 roku.

METRO stawia na klientów profesjonalnych

Ofensywa wzrostu opiera się na trzech filarach:

  1. wyostrzeniu koncentracji hurtowej na klientach profesjonalnych,
  2. znaczącym rozszerzeniu wielokanałowego modelu biznesowego,
  3. rozwoju nowego biznesu. 

Oznacza to przede wszystkim konsekwentne dostosowywanie asortymentu do potrzeb profesjonalnych klientów. Dodatkowo, dystrybucja usług żywnościowych ma wzrosnąć ponad trzykrotnie, a sprzedaż na rynku METRO MARKETS ma wzrosnąć do ponad 3 miliardów euro. Rozwijanie nowej działalności obejmuje rozszerzenie koncepcji franczyzy dla klientów Trader i dalsze przyspieszenie działalności kluczowych klientów w sektorze hotelarskim. 

Dzięki naszemu wielokanałowemu modelowi biznesowemu, naszym koncepcjom franczyzy i naszej ofercie cyfrowej, METRO odpowiednio reaguje na zmiany, które obecnie napędzają sektory HoReCa i Trader. Jednocześnie nasz rynek pozostaje niezwykle atrakcyjny ze względu na jego duży rozmiar, wzrost i wysoki stopień rozdrobnienia.

Dr Steffen Greubel

W zakładnaych działań efekcie model biznesowy hurtowni będzie silnie skoncentrowany na klientach profesjonalnych, którzy powinni odpowiadać za ponad 80% sprzedaży. Ponadto METRO będzie nadal koncentrować się na zrównoważonym rozwoju.

Reklama