METRO ograniczy plastik w opakowaniach marek własnych o kolejne 10%

METRO ograniczy plastik w opakowaniach marek własnych o kolejne 10%

METRO, wiodąca międzynarodowa hurtownia asortymentu spożywczego i niespożywczego, zmniejsza swój ślad z tworzywa sztucznego. Do 2025 roku w asortymencie marki własnej ma zostać zredukowane kolejne 10% całkowitej masy opakowań z tworzyw sztucznych.

To kolejny krok w optymalizacji opakowań marek własnych, która trwa od 2014 roku. Grupa na przestrzeni dwóch lat (2018-2020) wyeliminowała prawie 500 ton opakowań z tworzyw sztucznych. Do 2025 roku ich całkowita roczna waga ma obniżyć się o kolejne 10%.

Ekologiczne cele Grupy METRO

Program optymalizacji opakowań firmy realizuje różne cele, w tym wykluczenie niektórych materiałów, wykorzystanie surowców alternatywnych, testy pilotażowe i procedury testowe dla bardziej wydajnego recyklingu. Hurtownia ma również na uwadze wyzwania 16 milionów profesjonalnych klientów z branży gastronomicznej i niezależnego handlu detalicznego.

Grupa METRO już w 2018 roku ogłosiła zamiar zdecydowanego zmniejszenie własnego śladu tworzyw sztucznych do 2025 roku. W ramach działań określono cele:

  • oferowanie alternatywnych produktów wielokrotnego użytku, nadających się do recyklingu lub kompostowania,
  • wspieranie klientów w fazie przejściowej,
  • promowanie przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym.

Na dzień dzisiejszy 18 krajów METRO i międzynarodowe jednostki zakupowe aktywnie uczestniczą w inicjatywie optymalizacji opakowań. Nacisk kładziony jest nie tylko na redukcję tworzyw sztucznych. Opakowania od samego początku przeznaczone są do recyklingu, szkodliwe substancje takie jak PVC i EPS są zastępowane oraz eliminowane są czarne cząsteczki koloru. Tysiące jednostek opakowaniowych zostało już w ten sposób z powodzeniem przerobionych.

Mniej tworzyw sztucznych to także duża wartość dodana dla klientów

Dzięki poprawionym i wyraźnie widocznym symbolom na opakowaniach własnej marki, METRO informuje swoich klientów o użytych materiałach, sposobie ich przetworzenia i możliwości ich recyklingu. To także wartość dodana dla klientów, ponieważ (poza minimalizowaniem negatywnego wpływu na środowisko) mniejsza ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach przekłada się też na większą ilość miejsca na palecie.

METRO informuje swoich klientów o użytych materiałach, sposobie ich przetworzenia i możliwości ich recyklingu za pośrednictwem wyraźnie widocznych symboli na opakowaniach marek własnych.

Na przykład w opakowaniach do pakowania niektórych wyrobów wędliniarskich pod marką własną METRO stosuje się o 26% mniej tworzywa sztucznego. Oznacza to nie tylko mniej odpadów opakowaniowych dla klientów, ale także o 28% więcej jednostek na palecie, które METRO rozprowadza do swoich sklepów – a tym samym dalsze pozytywne efekty ekologiczne. Torebki ekologicznej marchewki METRO Chef są całkowicie kompostowalne, a zewnętrzne opakowanie chociażby jednorazowych talerzy marki własnej zostało zastąpione celulozą, dzięki czemu jest teraz w 100% wolne od plastiku.

Działania Grupy METRO

Grupa METRO kompleksowo dba o zrównoważony rozwój firmy. Promuje gospodarkę o obiegu zamkniętym, angażuje się w tworzenie nowych rozwiązań technologicznych, które znacznie usprawnią proces recyklingu (jak cyfrowe znaki wodne, które opracowywane są w Kopenhadze) czy wreszcie wspiera rozwój systemów recyklingu i utylizacji w krajach, które nie mają do tego jeszcze odpowiedniej infrastruktury oraz promuje inicjatywę METRO Plastic.

 

Reklama