InPost wspomaga infolinię dla klientów sztuczną inteligencją. Spółka uruchomiła Voicebota o imieniu Mat. Zaawansowana technologia rozpoznaje temat rozmowy i udziela odpowiedzi.
Voicebot, któremu nadano imię Mat, jest zaawansowaną technologicznie platformą systemową. Trafnie rozpoznaje z jakim tematem dzwoni klient i udziela odpowiedzi. Mat dzięki warstwie sztucznej inteligencji potrafi odpowiedzieć na najczęstsze pytania klientów, co przekłada się na jeszcze lepszą obsługę rosnącej ilości przesyłek.
W czym klientom InPost pomoże Vaoicebot Mat?
Voicebot Mat podczas intensywnego treningu zdobył szereg umiejętności:
- Ekspresowa weryfikacja paczek przypisanych do numeru, z którego dzwoni klient. Nie ma znaczenia czy klient nadał paczkę lub czeka na jej dostarczenie. W jednym i drugim przypadku Mat jest w stanie pomóc.
- Informacje na temat statusu przesyłki. W zależności od tego, co w danym momencie dzieje się z przesyłką, Mat udzieli adekwatnych informacji. Paczka została wydana do dostarczenia lub jest w Paczkomacie®? – Voicebot przypomni klientowi lokalizację oraz w przypadku gdy ten nie ma jeszcze aplikacji InPost, wyśle SMS z kodem odbioru.
- Numer do kuriera. Mat doskonale wie, kiedy paczka jest w rękach kuriera. Jeżeli klient ma potrzebę ustalenia szczegółów odbioru, numer komórkowy zostanie udostępniony.
- Głos vs klawiatura telefonu. Mat jest świadom, że klienci często dzwonią do niego w biegu. Aby nie skupiać niepotrzebnie uwagi nie trzeba wpisywać cyfr na klawiaturze telefonu, wystarczy podyktować Matowi numer przesyłki.
Jeżeli klient uzna, że mimo wszystko potrzebuje porozmawiać z konsultantem – Mat podziękuje za rozmowę i przełączy do jednego z wielu konsultantów InPost.
Mat wie, że ciągle musi się uczyć. W tym celu zapisuje pytania nierozpoznane, które są prezentowane zespołowi projektowemu. Team na bieżąco przygotowuje materiał edukacyjny. Po szeregu testów potwierdzających kompetencje Voicebota – zostają one udostępnione do rozmowy z klientem. W najbliżej przyszłości Mat:
- Będzie miał szerszą wiedzę w zakresie usług InPost
- Zarejestruje problem z przesyłką i poprosi zespół Operacji o weryfikację
Źródło: inf. prasowa