Liczba POP-ów DHL przekroczyła 13 tys. To efekt współpracy z sieciami

Liczba POP-ów DHL przekroczyła 13 tys. To efekt współpracy z sieciami

Liczba Punktów Obsługi Paczek DHL przekroczyła 13 tysięcy. W całym 2021 r. sieć powiększyła się o ponad trzy tysiące lokalizacji. Tak znaczący wzrost to rezultat umów z nowymi sieciami handlowymi oraz współpracy z dotychczasowymi partnerami, których rozwój powiększał liczbę POP-ów.

DHL, dzięki współpracy z sieciami handlowymi, zyskał 1300 nowych lokalizacji POP-ów

Miniony rok upłynął pod znakiem dynamicznego rozwoju sieci Punktów Obsługi Paczek DHL. W 2021 r. DHL Parcel nawiązał współpracę z siecią Lidl. Dzięki umowie z jedną z najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce DHL Parcel zyskał ponad 800 lokalizacji dla Punktów Obsługi Paczek. Do grona partnerów DHL Parcel dołączyły także mniejsze sieci m.in.: API, Topaz, Prim, Top Market, Nasz Sklep oraz POLO Market, które łącznie zapewniły ponad 500 POP-ów.

Ważnym etapem rozwoju sieci POP było dodanie usługi nadania paczek na stacjach paliw Shell, które do tej pory jedynie wydawały przesyłki. Stacje brytyjsko-holenderskiego konsorcjum paliwowego rozpoczęły obsługę paczek DHL w pełnym zakresie jesienią i w ten sposób wzmocniły ofertę POP w  swojej sieci.  

Kolejne tysiąc lokalizacji w sklepach Żabka

Jednocześnie wysoki wzrost liczby POP-ów nastąpił dzięki współpracy z dotychczasowymi partnerami DHL Parcel. Systematycznie powiększali własne sieci sklepów, co skutkowało także pojawiałem się POP w nowych miejscach. Na tym tle wyróżnia się Żabka, która w ciągu roku udostępniła ponad tysiąc nowych lokalizacji z możliwością odbierania i nadawania przesyłek DHL Parcel.

Zmiany na rynku usług kurierskich motorem do rozwoju DHL

Rozwój POP DHL jest konsekwencją zmian, jakie zachodzą na rynku usług kurierskich w Polsce. W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery – OOH) w rynku paczek zwiększył się trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37% paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12% z niego nadawanych. Jednocześnie zmniejszył się udział dostaw paczek do domu. Trzy lata temu 77% paczek kurierskich było przewożonych w modelu od drzwi do drzwi. Obecnie jest to 55%.

Klienci oczekują większej swobody i elastyczności w korzystaniu z usługi kurierskich. Coraz częściej decydują się odbiór paczki poza domem, bo chcą to robić w momencie i miejscu najbardziej dla nich odpowiednim. 38% e-konsumentów wskazało czynnik samodzielnego odbioru jako decydujący w wyborze firmy kurierskiej i jest on bardziej istotny niż koszt czy czas dostaw, wynika z badania na reprezentatywnej grupie internautów przeprowadzonego przez DHL Parcel.

Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej w DHL Parcel Polska

Dlaczego klienci wybierają Punkty Obsługi Paczek DHL?

Obecnie 13 tysięcy POP-ów zlokalizowanych jest w największych sieciach handlowych, takich jak wymienione wcześniej Żabka i Lidl, ale także ABC, Biedronka czy Kaufland, salonikach prasowych Inmedio oraz na markowych stacjach paliw – Shell i Moya. Duże pokrycie kraju POP-ami sprawia, że są łatwo dostępne. Według wyliczeń DHL Parcel 85% klientów potrzebuje mniej niż 5 minut na dotarcie do punktu z miejsca pracy lub zamieszkania.

Gęsta sieć nie jest jedyną zaletą POP-ów. Równie ważne są inne korzyści, które powodują że klienci chcą z nich korzystać. POP-y DHL zapewniają najdłuższy, bo 7-dniowy czas na odbiór przesyłki, dodatkowo w długim przedziale czasowym, np. w większości Żabek można to zrobić od szóstej rano do godziny przed północą. Jeszcze korzystniej to wygląda na stacjach Shell, które zazwyczaj czynne są całą dobę.

Kolejnym udogodnieniem jest zapewnienie wyboru w zakresie rozliczenia przesyłki za pobraniem. Klienci mają do wyboru płatność kartą lub gotówką w 9,5 tysiąca punków. Warto wspomnieć o jeszcze jednej zalecie POP-ów. Punkty w sklepach czy na stacjach benzynowych zapewniają stałą temperaturę przechowania co w przypadku niektórych produktów, np. kosmetyków, elektroniki czy leków OTC ma znaczenie.   

Według badania NPS Punkty Obsługi Paczek notują najwyższy poziom polecenia w branży, który wynosi ponad 76 mierzony tym wskaźnikiem.


Źródło: inf. prasowa