Dlaczego Polacy robią zakupy online? [BADANIE]

Nadszedł sezon noworocznych wyprzedaży, co oznacza, że wielu z nas rozpocznie poszukiwanie poświątecznych promocji w sklepach stacjonarnych, ale również w kanale online, który zyskał na popularności w obecnej sytuacji epidemiologicznej. Santander Bank sprawdził co Polacy cenią w przypadku zakupów online, a do czego odnoszą się z mniejszym entuzjazmem.

E-commerce to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu

Jak wynika z badania Santander, przeprowadzonego na rzecz raportu z serii "Polaków Portfel Własny", zakupy online najbardziej doceniamy za możliwość kupienia rzeczy w dogodnym momencie, bez wychodzenia z domu (31,7%) oraz oszczędność czasu (23,7%). Tę drugą zaletę chwalą sobie zwłaszcza mieszkańcy dużych miast powyżej 250 tys. osób, takich jak Warszawa, Kraków czy Gdańsk, gdzie dotarcie z punktu do punktu trwa o wiele dłużej w porównaniu do mniejszych miejscowości.

Przeczytaj też:

Wygodę polegającą na braku konieczności opuszczania domu wskazywali z kolei zwłaszcza emeryci po 70-tym roku życia, co może mieć związek z ich większą ostrożnością związaną z możliwością zakażenia koronawirusem. Inne zalety kupowania w sieci, które wymieniali Polacy to łatwa możliwość porównania produktów oraz ich cen (16,2%), duży wybór towarów (15,1%) i szybka dostawa (7,7%).

Zakupy online – co denerwuje Polaków?

O wiele większy problem respondenci mieli z wykazywaniem wad takich zakupów, co pokazuje jak bardzo zmieniły się przyzwyczajenia naszego społeczeństwa. Najgorszą niedogodnością, jaką wymieniali ankietowani, był brak możliwości obejrzenia produktu na żywo (55,3%).

Poza tym większość, jednak nie znajdowała powodów na to, żeby narzekać. Około 8% badanych wspomniało, że podczas takich zakupów obawia się tego, że nie otrzyma zamówionej przesyłki lub, że może mieć problem ze zwróceniem towaru (ok. 7%).

Kredyty najczęściej na elektronikę

Co ciekawe, badanie wykazało również, że Polacy coraz częściej wykorzystują produkty bankowe do finansowania zakupów online. Przynajmniej raz w życiu robił to już co piąty z nas (17,9%). W tej grupie znalazło się najwięcej osób po 40-stym i 50-tym roku życia. Mniejsze opory do sięgania po finansowanie zewnętrzne mieli również mężczyźni.

To też może Cię zainteresować:

Z czego korzystali Polacy? Najczęściej z kredytu ratalnego (50,7%), później z karty kredytowej (28,1%) i limitu kredytowego (12,4%). Dodatkowo, Polacy chętnie deklarowali w badaniu, że byliby w stanie wykorzystać te trzy najpopularniejsze metody finansowania do zakupu sprzętu RTV lub AGD oraz elektroniki.


Źródło: Santander Bank

Reklama