Piotr Dziarski: Kolejny rok z rzędu rosną nasze udziały rynkowe

Piotr Dziarski: Kolejny rok z rzędu rosną nasze udziały rynkowe

Piotr Dziarski, Dyrektor Sprzedaży w Stock Polska podsumowuje 2021 rok w branży alkoholowej.

Mijający rok był pełen wyzwań dla naszej branży.

Już drugi rok z rzędu mierzyliśmy się z dodatkowym podatkiem od małych pojemności oraz sytuacją covidową. Nie pozostało to bez wpływu na rynek, a zwłaszcza kategorię wódki, która rok do roku traci wolumen o 3,6%*. Zaobserwowaliśmy także spadek wolumenu małych opakowań przy wzroście pojemności 500 ml. W tej dynamicznej sytuacji kluczowe było to, aby marki aktywnie reagowały na zmieniające się warunki.

W Stock Polska postawiliśmy na innowacje produktowe odpowiadające na potrzeby konsumentów oraz wzmocnienie współpracy z naszymi partnerami i dostawcami. W efekcie osiągnęliśmy rezultaty, z których jesteśmy bardzo zadowoleni – rok do roku rośnie nam wolumen sprzedanych butelek.

Kolejny rok z rzędu rosną także udziały rynkowe. Nasza strategia przynosi wymierne rezultaty i zamierzamy ją kontynuować. Przed nami podwyżka akcyzy, a już dziś mierzymy się z rosnącą presją inflacyjną, wyższymi kosztami energii i półproduktów. Dlatego przewidujemy istotny wzrost cen produktów na półce. Spodziewamy się także, że aktualna sytuacja ekonomiczna spowoduje dalszy spadek wolumenu kategorii i ponowną weryfikację zwyczajów zakupowych konsumentów.

Piotr Dziarski, Dyrektor Sprzedaży w Stock Polska

*Stock za NielsenIQ – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), sprzedaż wolumenowa, okres: MAT SEPT 2021, kategoria: wódki.

Reklama