Piotr Knauer, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Hochland Polska podsumowuje 2021 rok w branży mleczarskiej. 2021 to rok z jednej strony dobry, z drugiej trudny. Przeszliśmy kolejne 12 miesięcy pandemii bez strat ludzkich i ciężkich przebiegów chorób. Nasze aktywne działania w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa dla pracowników i partnerów biznesowych odniosły sukces. Z punktu widzenia biznesu odnotowaliśmy dobre wskaźniki wzrostu sprzedaży we wszystkich kanałach. Od strony zyskowności biznesu – ciśnienie kosztowe znacznie wzrosło, kończymy rok pozytywnym wynikiem, który jednak wypada gorzej niż spodziewaliśmy się jeszcze na jego początku. Udało się nam obronić udziały rynkowe i liderstwo naszych marek w kategorii serów. Mieliśmy udane starty nowych produktów: sera żółtego „Sielski” w innowacyjnym opakowaniu ze znacznie niższym udziałem plastiku oraz czekoladowego wariantu popularnego sera „Kanapkowy”. Pomyślnie zrealizowaliśmy kolejną już edycję wielkiej „Loterii Almette – EKO DOM Z WŁASNYM SPA”. Przeprowadziliśmy duże inwestycje w naszych zakładach i kontynuujemy ścieżkę digitalizacji i automatyzacji biznesu. W przyszłym roku chcemy dalej rosnąć, rozwijać i wzmacniać nasze marki, w sposób jeszcze bardziej skoncentrowany. Kontynuujemy nasze plany inwestycyjne w zakładach produkcyjnych i w całym łańcuchu dostaw, uwzględniając jeszcze bardziej aspekty zrównoważonego rozwoju i atrakcyjności jako pracodawca. Hochland to będzie pyszne – również w 2022 roku! Piotr Knauer, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Hochland Polska