Koszyk zakupowy w Lidlu taniej o ponad 5% niż przed rokiem

Koszyk zakupowy w Lidlu taniej o ponad 5% niż przed rokiem

Zgodnie z wynikami cyklicznego badania Koszyka Zakupowego, które realizuje ASM Sales Force Agency, Lidl odnotował największy spadek cen (5,13%) w listopadzie 2021 w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Co więcej Lidl jest najtańszym sklepem wśród dyskontów, z wysoką przewagą cenową oraz drugą najtańszą siecią w całym rankingu.

Polski konsument w czasie pandemii

Wysoka inflacja zaskoczyła Polaków, tym bardziej, że w miarę upływu lat, systematycznie mogli pozwolić sobie na coraz więcej i zdążyli się już do tego przyzwyczaić. Jak czytamy w raporcie „Konsumpcja w pandemii”, przygotowanym przez Polski Instytut Ekonomiczny, w 2019 r. wydawaliśmy realnie 1,4 razy więcej względem 2003 r. Obecna sytuacja odwraca ten trend i powoduje, że Polacy zaczynają szukać oszczędności na podstawowych produktach spożywczych.

To też może Cię zainteresować:

Jak wynika z informacji GfK przedstawionych podczas webinaru „Polski shopper w pandemicznej rzeczywistości”, w ciągu ostatnich 12 miesięcy 35% polskich konsumentów zmieniło swoje nawyki zakupowe. Zmiany te ukształtowały nieco innym model konsumenta, który chce utrzymać możliwie niską wartość koszyka zakupowego, chętnie sięgając po produkty marek własnych. W efekcie klienci wyczuleni są coraz bardziej na promocje. Potwierdzają to dane z raportu GfK „Corona Mood”, z którego wynika, że aż 2/3, spośród szukających oszczędności, powstrzyma się od zakupu zbędnych rzeczy. Na ten stan rzeczy pośrednio ma wpływ pandemia oraz złożone procesy ekonomiczno-gospodarcze.

To, co wyróżnia Lidl Polska to zawsze niskie ceny

Lidl Polska od zawsze stara się odpowiadać na potrzeby klientów, dostarczając szeroki asortyment produktów. W tym celu w swoją politykę cenową na stałe ma wpisane cykliczne akcje promocyjne na produkty codziennego użytku.

Konkurencyjną ofertę potwierdzają regularnie niezależne opracowania, w tym najnowszy raport Koszyk Zakupowy przygotowany przez ASM Sales Force Agency. Z badania wynika, że Lidl odnotował największy spadek cen w listopadzie 2021 w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Oznacza to, że klienci za takie same zakupy zapłaciliby w listopadzie br. o 5,13% mniej niż rok temu.

Przeczytaj też:

Także teraz, w okresie przedświątecznych zakupów, Lidl przygotował szereg akcji promocyjnych, które dają umożliwić zaopatrzenie się w potrzebne podczas świąt towary. Chcąc ułatwić codzienne zakupy w niskich cenach, klienci mogą korzystać także m.in. z aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dostęp do aktualnej oferty, rabatów, kuponów, a także e-paragonów, które pozwalają lepiej zarządzać domowym budżetem.

Wychodząc naprzeciw domowym budżetom

Inflacja to czynnik, który odczuwalnie wpływa na domowy budżet, zwłaszcza w przypadku dużych rodzin. Wychodząc naprzeciw potrzebom grupy klientów, która posiada co najmniej troje dzieci, Lidl Polska już 5. rok kontynuuje współpracę z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej oraz ze Związkiem Dużych Rodzin „Trzy Plus”, czyli organizatorem ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny.

Dzięki temu w sklepach Lidl Polska przez cały rok, osoby posiadające Kartę mają zapewniony stały rabat 10% na aż 7 grup asortymentowych, m.in.: świeże owoce i warzywa z „Ryneczku Lidla”, pieczywo „Chrupiące z pieca”, środki czystości „W5” czy produkty dla dzieci oraz wiele innych.


Źródło: informacja prasowa

Reklama