Średni koszyk zakupowy. Które sklepy spożywcze są najdroższe? [RANKING]

Średni koszyk zakupowy. Które sklepy spożywcze są najdroższe? [RANKING]

W listopadzie średnia suma koszyka z zakupami wyniosła 223,76 zł – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency. To spadek na poziomie 3,05 zł, czyli o 1,34% w porównaniu do października br. W których sklepach ceny były najwyższe?

Które sklepy spożywcze są najdroższe?

W badaniu ASM Sales Force Agency przeanalizowało ceny koszyka w 10 sieciach handlowych. Jak się okazuje, ceny w listopadzie wzrosły w stosunku do października w aż 6 z nich. Najdroższe, po raz kolejny, okazują się zakupy w e-grocery – średnio za koszyk zapłacimy w nich prawie 261 zł. Pomiędzy najdroższym, a najtańszym koszykiem zakupowym różnica wynosi 107,19 zł – oznacza to, że tą sumę możemy zaoszczędzić wybierając tańszy sklep.

Najtańsze zakupy zrobimy w Auchan, gdzie średnia cena za koszyk w listopadzie wyniosła 198,71 zł, natomiast najdroższe – w Intermarche, tutaj musimy przygotować się na wydatek rzędu 260 zł. Ranking przedstawia się następująco:

  1. Intermarche (232,92 zł),
  2. Inna sieć Cash & Carry (232,59 zł)
  3. Kaufland (224,31 zł),
  4. E.Leclerc (223,62 zł),
  5. Biedronka (221,86 zł),
  6. Carrefour (221,10 zł),
  7. Makro (220,81 zł),
  8. Lidl (200,69 zł),
  9. Auchan (198,71 zł0.
Żródło: ASM Sales Force Agency

Dyskonty z najlepszymi cenami

Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w listopadzie 2021 r. wskazało, że w tym miesiącu najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach (211,28 zł). W następnej kolejności ceny były najniższe w sklepach sieci tradycyjnej (220,13 zł) oraz cash&carry (226,70 zł). 

Najdroższy w listopadzie 2021 r. był kanał e-grocery, gdzie zakupy kosztowały w przybliżeniu 260,98 zł. Oznacza to, że w analizowanym miesiącu za zakupy w internetowych sklepach spożywczych zapłaciliśmy średnio o ponad 23% więcej niż w najtańszych dyskontach.

W których sklepach internetowych zrobimy najtańsze zakupy?

ASM Sales Force Agency poddało analizie sklepy ze względu na kanał sprzedaży, który obsługują. Nie powinno dziwić, że najwyższe ceny w listopadzie odnotowano w kanale e-grocery, a najniższe w placówkach działającym wyłącznie w tradycyjnym modelu. Na środku stawki usytuowały się sklepy hybrydowe, czyli oferujące zarówno zakupy stacjonarne, jak tez online.

Żródło: ASM Sales Force Agency

W ramach porównania modelu hybrydowego, w listopadzie br. we wszystkich trzech analizowanych sieciach zakupy online były droższe niż w stacjonarnych wersjach tych samych sklepów. Natomiast przed miesiącem w dwóch na trzy sprawdzane sieci zakupy przez Internet były droższe. Spośród sklepów działających w modelu hybrydowym, najtańsze zakupy online w listopadzie oferował Auchan (118,06 zł za koszyk zakupowy)

Najbardziej wyrównane ceny w listopadzie odnotowano w sklepach sieci Carrefour (wersja online droższa o 4,56 zł). W przypadku sieci Auchan zakupy przez Internet były o 5,18 zł droższe. Natomiast sieć E.Leclerc stawia na handel tradycyjny. Zestaw produktów zamówionych przez Internet był o 10,54 zł droższy od wersji tradycyjnej – informują eksperci ASM Sales Force Agency.

Żródło: ASM Sales Force Agency

 


ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano dniach 3-9 listopada 2021 r. Raport został sporządzony przez ekspertów ASM Sales Force Agency, spółki specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu