Coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż online. Potwierdzają to dane Shoper, platformy stworzonej na e-commerce oferowanej w modelu SaaS. W samym listopadzie 2021 roku blisko tysiąc biznesów zdecydowało się dołączyć do platformy i sprzedawać produkty online.
Oprócz rekordowej liczby firm, które zaczęły korzystać z usług Shoper, firma odnotowala w listopadzie także absolutny rekord sprzedaży na już działających platformach. Poniekąd był to efekt Black Friday i Cyber Monday. Tylko jednego dnia, podczas Czarnego Piątku, sklepy pracujące na oprogramowaniu Shoper sprzedały produkty za ponad 50 milionów złotych.
Przeczytaj też:
Model biznesowy Shoper odznacza się wysokim poziomem skalowalności, co wpływa na poprawę osiąganych wyników wraz ze wzrostem liczby użytkowników platformy. Poza dystrybuowanym w formie abonamentu rozwiązaniu Shoper, wiele usług dodatkowych rozliczanych jest w modelu pay-as-you-grow, który polega na skorelowaniu przychodów Shoper z wielkością generowanych obrotów (GMV) przez sklepy na platformie Spółki. W okresie ostatnich 12 miesięcy, wartość GMV wygenerowana przez sklepy bezpośrednie na platformie Shoper zwiększyła się do 5,4 mld zł.
Shoper poza flagową platformą, oferuje dodatkowo sklepom m.in. system wewnętrznych płatności, przesyłek, obsługi kampanii reklamowych w sieci Google i na Facebooku oraz system ErpBox, pozwalający na obsługę sprzedaży wielokanałowej, w tym na zagraniczne platformy handlowe.