Stacje paliw Shell, firma kurierska DHL Parcel i operator technologiczny Pointpack poinformowały o rozpoczęciu współpracy w zakresie obsługi nadawania i odbierania przesyłek na stacjach paliw Shell w całym kraju. Dzięki niej klienci mogą skorzystać z usług DHL na 356 stacjach Shell, czyli większości stacji tej marki w Polsce.
DHL i Pointpack rozszerzają obszar świadczenia usług na kolejne firmy. W ostatnim czasie współpracę z DHL i Pointpack ogłosił także Smyk, Auchan czy Lidl.
Do tej pory na stacjach Shell klienci mieli jedynie możliwość odbioru przesyłki dostarczanej przez firmę kurierską. Od teraz oferta poszerzyła się także o nadawanie paczek obsługiwanych przez DHL Parcel w ramach sieci DHL POP. W ten sposób Shell chce zwiększyć swoją konkurencyjność. Paczkę można odebrać i nadać na stacjach, jednak wcześniej musi zostać przygotowana do nadania na www.paczking.pl
Wraz z poszerzeniem zakresu obsługi paczek zmienia się także liczby stacji, które umożliwią odbiór i nadanie paczki. Taką możliwość zapewni aż 356 stacji Shell w całym kraju. W najbliższej przyszłości Shell planuje rozszerzyć współpracę z kolejnymi firmami kurierskimi.
Cały czas uważnie obserwujemy rynek i odpowiadamy na coraz nowsze potrzeby społeczeństwa. Współpraca z Pointpack pozwoli rozszerzyć grono naszych klientów m.in. o osoby, robiące zakupy i sprzedające towary online, które mają stacje Shell w swoim sąsiedztwie. Bardzo mnie cieszy, że po raz kolejny pokazujemy, że stacje Shell są nie tylko miejscem do tankowania paliwa, ale również wielofunkcyjnymi obiektami usługowymi, w których wypijemy doskonałą kawę z oferty Shell Café, zrobimy zakupy, założymy konto bankowe i nadamy lub odbierzemy przesyłkę.
Jak mówi Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej DHL Parcel, dzięki współpracy klienci będą już w pełnym zakresie korzystać z Punktów Obsługi Paczek na stacjach Shell. Menedżer zapewnia, że POP-y spełniają oczekiwania klientów w zakresie samodzielnej formy nadania bądź odbioru paczki.
Poziom satysfakcji konsumentów korzystających z POP-ów jest najwyższy w branży i wynosi ponad 76, mierzony wskaźnikiem NPS. Ponad połowie odbiorców dotarcie to punktu zajmuje mniej niż 5 minut.
Za integrację usługi i wsparcie technologiczne odpowiada firma Pointpack, która buduje rozwiązania IT, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
Przekroczyliśmy liczbę 47 mln przesyłek i obecnie obsługujemy już ponad 16.500 punktów w całej Polsce, a liczba ta stale rośnie. Obserwujemy również znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych, a współpraca z siecią Shell to odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju usługi wśród klientów. Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze.
Źródło: informacja prasowa