Henkel odnotowuje dalszy wzrost dzięki znacznemu zwiększeniu przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale.
- Wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym o 3,5%, do ok. 5,1 mld euro, oraz w ujęciu nominalnym o 1,9%:
- Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął bardzo silny wzrost sprzedaży – o 7,0% w ujęciu organicznym oraz o 7,1% w ujęciu nominalnym
- Sektor Beauty Care (kosmetyki) odnotował ujemną dynamikę sprzedaży – na poziomie -3,0% w ujęciu organicznym i -6,5% w ujęciu nominalnym
- Sektor Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) wykazał wzrost sprzedaży na poziomie 2,0% w ujęciu organicznym i spadek -0,8% w ujęciu nominalnym
- Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym napędzany był głównie przez rynki wschodzące
- Wyniki Henkla kształtują się znacznie powyżej poziomu sprzed kryzysu – sprzedaż wzrosła w ujęciu organicznym o +7,5% w stosunku do III kw. 2019 r., co oznacza średnioroczny wzrost o 3,7%
- Aktualizacja prognozy na 2021 r.: potwierdzenie prognozy sprzedaży; prognoza wyniku finansowego blisko dolnej granicy wcześniej prognozowanych przedziałów
W trzecim kwartale roku obrotowego 2021 Henkel odnotował dalszy wzrost – sprzedaż Grupy wyniosła około 5,1 mld euro. Oznacza to silne zwiększenie sprzedaży w ujęciu organicznym, o 3,5%, spowodowane przede wszystkim przez korzystne kształtowanie cen we wszystkich sektorach biznesowych. Stabilnemu wzrostowi wielkości sprzedaży towarzyszyła normalizacja popytu w segmentach produktów przeznaczonych dla klientów indywidualnych oraz dalsza poprawa sytuacji w zakresie produkcji przemysłowej. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 1,9%.
Za znaczący wzrost sprzedaży w trzecim kwartale odpowiada przede wszystkim sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu). W trzech z czterech obszarów działalności nastąpił tu bardzo silny lub nawet dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, podczas gdy obszar działalności Automotive & Metals (przemysł motoryzacyjny i wyroby z metalu) odnotował nieznacznie ujemną dynamikę wzrostu.
Kosmetyki oraz środki piorące i czystości
Sektory biznesowe Beauty Care (kosmetyki) oraz Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowały zróżnicowane wyniki. W sektorze Beauty Care (kosmetyki) wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym był w trzecim kwartale niższy niż w roku ubiegłym ze względu na utrzymującą się ujemną dynamikę sprzedaży w kategorii Body Care (kosmetyki do pielęgnacji ciała), wynikającą ze znacznego pogorszenia sytuacji na rynkach. Z kolei sektor produktów profesjonalnych odnotował silny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.
Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) ukształtował się na zadowalającym poziomie, głównie za sprawą obszaru środków piorących.
Z perspektywy regionalnej sprzedaż w ujęciu organicznym wzrosła w trzecim kwartale we wszystkich regionach, z wyjątkiem Ameryki Północnej. Dobre wyniki sprzedaży Grupa zawdzięcza w głównej mierze rynkom wschodzącym, gdzie we wszystkich regionach odnotowano wysoki jednocyfrowy wzrost w ujęciu organicznym.
Aktualizacja prognozy na 2021 r.
Odnosząc się do kolejnych miesięcy 2021 r., prezes Knobel powiedział: – Należy pamiętać o tym, że utrzymuje się wysoka niepewność co do dalszego rozwoju pandemii i jej wpływu na konsumpcję i produkcję przemysłową. W szczególności dalszy silny wzrost cen surowców i kosztów logistyki oddziałuje na gospodarkę w większym stopniu, niż wcześniej zakładano. Pracujemy intensywnie, podejmując szeroko zakrojone działania, by ograniczyć niekorzystny wpływ tych zjawisk na naszą działalność i rentowność.
Na poziomie Grupy, Henkel nadal spodziewa się wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym w przedziale 6,0%–8,0% oraz skorygowanej rentowności sprzedaży (marża EBIT) na poziomie około 13,5%. ,W odniesieniu do skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) przy stałym kursie wymiany walut, Henkel spodziewa się obecnie wysokiego jednocyfrowego wzrostu.
Pełna treść raportu dostępna stronie producenta.
Źródło: informacja prasowa Henkel