71% Polaków zauważa czy przesyłka jest zapakowana w sposób ekologiczny

71% Polaków zauważa czy przesyłka jest zapakowana w sposób ekologiczny

Ponad połowa e-konsumentów wybierając sklep internetowy bierze pod uwagę fakt, czy dany sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce”, pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie.

Konsumenci szczególnie zwracają na to uwagę podczas odbioru przesyłki. Aż 71% Polaków zauważa czy przesyłka jest zapakowana w sposób ekologiczny, a blisko połowa (49%) dopłaciłaby za takie rozwiązanie. Jako najbardziej nieekologiczne praktyki w sklepach internetowych Polacy uznają używanie folii do pakowania przesyłek (22%) oraz pakowanie produktów spożywczych w woreczki foliowe i reklamówki (20%). 

Polscy e-konsumenci uważają również, że świadome podejście polskiego e-commerce do zagadnienia odpowiedzialnego e-biznesu daje e-przedsiębiorcom ogromną przewagę na arenie międzynarodowej w budowaniu e-handlu transgranicznego oraz eksportu online.

Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Zaangażowanie e-firmy w działania CSR przynosi korzyści – twierdzą tak nie tylko e-konsumenci, ale także osoby prowadzące firmy. Według przedsiębiorcy deklarujących prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny, są to przede wszystkim korzyści wizerunkowe (69%), ekonomiczne (63%) i środowiskowe (59%).

Aż 68% ankietowanych w badaniu wskazuje, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny i wyżej przez nich oceniany, niż ten spoza Unii Europejskiej. Składać się na to mogą nie tylko bliższe dostawy, ale również transparentność i społeczne zaangażowanie firm z branży e-commerce. Cieszy nas, że rośnie liczba dobrych praktyk, które mogą przyciągnąć świadomych klientów, ale też pracowników. To jest dowód na to, że polski e-commerce może się dynamicznie rozwijać, również w sposób zrównoważony!

Marta Mikliszańska, Head of Sustainability and Public Affairs w Allegro

Z badania „Odpowiedzialny e-commerce” wynika, że osoby kupujące w sieci preferują transparentne informacje na temat produktów. Podstawą jest szczegółowa informacja o pochodzeniu artykułu, jego składzie, sposobie dostarczania, a przede wszystkim informacja czy cały proces produkcji i konfekcji nie wpływa negatywnie na środowisko naturalne.

Uczciwość i zaufanie powinny być podwalinami budowania relacji z klientami w każdym biznesie, a budowanie etycznego biznesu nie jest opcją, tylko obowiązkiem.

Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen

 

Reklama