Co czwarty Polak codziennie sięga po słodycze

Coraz częściej konsumenci sięgają po produkty z dużą zawartością kakao. Zagrożeniem dzisiejszych czasów są rosnące ceny surowców.

Polacy to wielbiciele wszelkiego rodzaju słodyczy. Co czwarty z nas nie wyobraża sobie dnia bez małej słodkiej przekąski. Sięgają po nie nawet osoby na diecie, czy prowadzące zdrowy tryb życia. Kwarantanna powodowała zwiększenie zainteresowania  produktami tzw. familijnymi - stworzonymi do wspólnego dzielenia się, a przyczyniała się do spadków sprzedaży produktów typowo impulsowych jakimi są np. batony. Natomiast sam segment czekolad jak pokazują dane GUS, czy wyliczenia serwisu portalspozywczy.pl zanotował wzrosty i rośnie nadal, chociaż z mniejsza dynamiką wzrostu niż przed pandemią. Zmieniają się natomiast preferencje konsumenckie, klienci poszukują produktów jak najlepszych pod względem jakościowym – krótkie składy, ważny jest też sposób ich produkcji i opakowania. Coraz częściej konsumenci sięgają po produkty z dużą zawartością kakao. Zagrożeniem dzisiejszych czasów są rosnące ceny surowców, w branży słodyczowej takich jak cukier czy kakao, ale też rosnące koszty energii i transportu czy też ceny opakowań i problem z pozyskaniem surowców do ich produkcji, a co za tym idzie wydłużony czas oczekiwania na ich dostawy - wszystko to wpływa na kształtowanie się cen produktów na półkach, które obecnie rosną i pewnie też kolejne podwyżki czekają nas w przyszłym roku.

Piotr Nowicki, Kierownik Działu Marketingu Brandowego, Millano Group