Członek zarządu Lidl Polska: Nasze obroty rozwijają się znacznie szybciej niż Biedronki

Członek zarządu Lidl Polska: Nasze obroty rozwijają się znacznie szybciej niż Biedronki

Lidl Polska pochwalił się swoimi przychodami ze sprzedaży. Dyrektor finansowy sieci przekazując informację o wzrostach nie omieszkał porównać ich do głównego konkurenta Lidla, czyli sieci sklepów Biedronka.

"W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym kwartale 2024 roku obroty sieci Lidl rozwijają się znacznie szybciej niż obroty sieci Biedronka" – poinformował otwarcie Michał Nowaczyk, członek zarządu i dyrektor finansowy w Lidl Polska.

Na poparcie tej tezy wskazał dane za pierwszy kwartał 2024 roku, kiedy przychody ze sprzedaży like-for-like, a więc nie wliczając w to nowo powstałych sklepów, wzrosły w Lidl Polska o 8,0% w porównaniu z trzema miesiącami 2023 roku. Jak dodał, w Biedronce wzrost wyniósł w tym okresie 4,6%. 

Wzrosty przychodów są zdaniem Nowaczyka potwierdzeniem realizowanej przez Lidl "filozofii równego traktowania konsumentów oraz oferowania atrakcyjnych cen". Także w tym zdaniu dyrektor niebezpośrednio nawiązuje do konkurenta sieci. W ostatniej kampanii "Lidlowy przegląd tygodnia" detalista pokazywał bowiem, że ceny przkładowego zestawienia produktów w różnych sklepach Lidla są takie same. Zgodnie z reklamą, w sklepach Biedronka ceny różniły się w zależności od lokalizacji. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Lidl pochwalił się wzrostami swoich przychodów w dniu publikacji Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, w którym to Lidl nie wypadł najlepiej. Zyskał w czerwcu 2024 roku tytuł najdroższego sklepu spośród 13 analizowanych sieci. Raport ujawnił dodatkowo bardzo duży wzrost ceny analizowanego koszyka zakupowego. Ten na przestrzeni roku podrożał w Lidlu o ponad 26%. 

Raport Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency jest jednym z wielu publikowanych w ostatnim czasie rankingów. Celem każdej analizy jest najwiarygodniejsze ukazanie cen w poszczególnych sklepach. Warto jednak mieć na uwadze, że zazwyczaj znacznie różnią się one metodologią, w tym listą analizowanych produktów, lokalizacjami sklepów czy też porą przeprowadzania badania.


foto: Michał Nowaczyk, członek zarządu i dyrektor finansowy w Lidl Polska (mat. prasowe/mat. redakcji)