Rozwój sklepów typu „dark store”

Dynamiczny rozwój odnotowuje nowy na polskim rynku koncept sklepów typu „dark store”, który zyskuje na popularności w dobie silnego wzrostu znaczenia e-commerce.

Obiekty te są odpowiedzią, przede wszystkim sieci handlowych, na zmieniające się trendy zakupowe – przybliżyć towar do klienta i przyspieszyć kompletacje zamówień. Na sklepy typu „dark store” decydują się sieci takie jak Carrefour, Lisek, JOKR, Glovo, Swyft, a także Bolt, Wolt oraz Gorillas czy Żabka. Pierwsze obiekty w tym formacie uruchamiane są już w największych polskich aglomeracjach.

Za rozwojem e-commerce idą zmiany w potrzebach klientów. Sklepy typu „dark store” przynoszą nowe możliwości m.in. usprawniają proces zakupowy, przyspieszają czas dostawy, a właścicielom pozwalają na bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni. W najbliższej przyszłości możemy spodziewać się, że format ten nie tylko przyjmie się na polskim rynku, ale będzie zyskiwał na popularności. 

Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama