Najcenniejsze piwa świata warte już 117,6 mld dolarów. Lider rankingu ten sam

Najcenniejsze piwa świata warte już 117,6 mld dolarów. Lider rankingu ten sam

Łączna wartość 50 najcenniejszych marek piwa na świecie w 2025 roku wyniosła 117,6 mld dolarów – wynika z najnowszego raportu Brandirectory. Liderem zestawienia TOP50 marek piwa pozostaje Corona Extra, której wartość osiągnęła 13,4 mld dolarów. Na podium niezmiennie znalazły się również Heineken i Budweiser. Jak wygląda ranking TOP50 piw na świecie? W tegorocznym zestawieniu zaszło kilka zmian.

Spis treści:

  1. Ranking piw na świecie 2025. TOP50 marek pod względem wartości
  2. Piwa na świecie 2025. 10 najcenniejszych marek

Ranking piw na świecie 2025. TOP50 marek pod względem wartości

Według najnowszego raportu Brandirectory, globalnej bazy danych analiz i wycen marek tworzonej przez Brand Finance, wartość 50 najcenniejszych marek piwa na świecie w 2025 roku wyniosła 117,6 mld dolarów

Największy udział w wartości TOP50 piwnych marek przypadł w 2025 roku brandom pochodzącym ze Stanów Zjednoczonych (24,8%) oraz Meksyku (19,9%). Wśród tych pierwszych wymienić możemy między innymi plasujące się w pierwszej dziesiątce: Budweiser, Bud Light czy Michelob. W ramach całego zestawienia znalazło się 7 amerykańskich marek piwa. 

Piwa meksykańskie to z kolei między innymi lider – Corona Extra, ale także Modelo Especial zajmujące czwarte miejsce oraz Tecate, które w 2025 roku zaliczyło znaczny spadek z 15. na 22. pozycję.

Wśród najcenniejszych marek piwa na świecie nie brakuje także europejskich akcentów. Dwie znajdujące się w rankingu marki pochodzące z Niderlandów (Heineken i Amstel) zajmują 12,1% udziałów w wartości TOP50 piw na świecie. Z kolei Hiszpania uplasowała się na czwartej pozycji, jeśli chodzi o liczbową reprezentację w rankingu – w edycji z 2025 roku pojawiły się 4 marki pochodzące z tego kraju.

Piwa na świecie 2025. 10 najcenniejszych marek

Liderem zestawienia w 2025 roku pozostaje meksykańska Corona Extra z wartością na poziomie 13,4 mld dolarów. Na kolejnych miejscach uplasowały się holenderski Heineken (12,9 mld dolarów) i amerykański Budweiser (11,9 mld dolarów), utrzymując swoje pozycje z ubiegłego roku.

Awans odnotowała w 2025 roku meksykańska Modelo Especial, która wyprzedziła Bud Light i zajęła czwarte miejsce. Szóste miejsce rankingu, podobnie jak w poprzednim roku, zajęła chińska marka Śnieg, a siódme – po awansie – japońskie Asahi. W pierwszej dziesiątce znalazły się również nowe marki – Michelob i Tsingtao. Po kilkuletniej przerwie powrócił do niej również Guinness, obecnie zamykający zestawienie TOP10.

 

Zestawienie TOP10 piw na świecie 2025 pod względem wartości marki wygląda następująco:

  1. Corona Extra – 13,4 mld dolarów
  2. Heineken – 12,9 mld dolarów
  3. Budweiser – 11,9 mld dolarów
  4. Modelo Especial – 7,1 mld dolarów
  5. Bud Light – 5,8 mld dolarów
  6. Śnieg – 4,7 mld dolarów
  7. Asahi – 4,6 mld dolarów
  8. Michelob – 4,0 mld dolarów
  9. Tsingtao – 3,6 mld dolarów
  10. Guinness – 3,4 mld dolarów

Wszystkie marki z tegorocznego TOP10 odnotowały wzrost wartości. W pierwszej dziesiątce swoje pozycje względem zeszłego roku zmieniło 6 marek. 5 z nich awansowało. Jedynym brandem, który mimo spadku pozycji utrzymał się w TOP10 jest amerykański Bud Light, który w 2023 roku przeszedł kryzys wizerunkowy, o czym pisaliśmy w artykule: Przetasowanie na rynku piwa. Lider sprzedaży traci pierwsze miejsce.

Źródło danych: BrandFinance Brandirectory, Alcoholic Drinks 2025.


foto: stockadobe(stockah)

Reklama