Łączna wartość 50 najcenniejszych marek piwa na świecie w 2025 roku wyniosła 117,6 mld dolarów – wynika z najnowszego raportu Brandirectory. Liderem zestawienia TOP50 marek piwa pozostaje Corona Extra, której wartość osiągnęła 13,4 mld dolarów. Na podium niezmiennie znalazły się również Heineken i Budweiser. Jak wygląda ranking TOP50 piw na świecie? W tegorocznym zestawieniu zaszło kilka zmian.
Spis treści:
- Ranking piw na świecie 2025. TOP50 marek pod względem wartości
- Piwa na świecie 2025. 10 najcenniejszych marek
Ranking piw na świecie 2025. TOP50 marek pod względem wartości
Według najnowszego raportu Brandirectory, globalnej bazy danych analiz i wycen marek tworzonej przez Brand Finance, wartość 50 najcenniejszych marek piwa na świecie w 2025 roku wyniosła 117,6 mld dolarów.
Największy udział w wartości TOP50 piwnych marek przypadł w 2025 roku brandom pochodzącym ze Stanów Zjednoczonych (24,8%) oraz Meksyku (19,9%). Wśród tych pierwszych wymienić możemy między innymi plasujące się w pierwszej dziesiątce: Budweiser, Bud Light czy Michelob. W ramach całego zestawienia znalazło się 7 amerykańskich marek piwa.
Piwa meksykańskie to z kolei między innymi lider – Corona Extra, ale także Modelo Especial zajmujące czwarte miejsce oraz Tecate, które w 2025 roku zaliczyło znaczny spadek z 15. na 22. pozycję.
Wśród najcenniejszych marek piwa na świecie nie brakuje także europejskich akcentów. Dwie znajdujące się w rankingu marki pochodzące z Niderlandów (Heineken i Amstel) zajmują 12,1% udziałów w wartości TOP50 piw na świecie. Z kolei Hiszpania uplasowała się na czwartej pozycji, jeśli chodzi o liczbową reprezentację w rankingu – w edycji z 2025 roku pojawiły się 4 marki pochodzące z tego kraju.
Piwa na świecie 2025. 10 najcenniejszych marek
Liderem zestawienia w 2025 roku pozostaje meksykańska Corona Extra z wartością na poziomie 13,4 mld dolarów. Na kolejnych miejscach uplasowały się holenderski Heineken (12,9 mld dolarów) i amerykański Budweiser (11,9 mld dolarów), utrzymując swoje pozycje z ubiegłego roku.
Awans odnotowała w 2025 roku meksykańska Modelo Especial, która wyprzedziła Bud Light i zajęła czwarte miejsce. Szóste miejsce rankingu, podobnie jak w poprzednim roku, zajęła chińska marka Śnieg, a siódme – po awansie – japońskie Asahi. W pierwszej dziesiątce znalazły się również nowe marki – Michelob i Tsingtao. Po kilkuletniej przerwie powrócił do niej również Guinness, obecnie zamykający zestawienie TOP10.
Zestawienie TOP10 piw na świecie 2025 pod względem wartości marki wygląda następująco:
- Corona Extra – 13,4 mld dolarów
- Heineken – 12,9 mld dolarów
- Budweiser – 11,9 mld dolarów
- Modelo Especial – 7,1 mld dolarów
- Bud Light – 5,8 mld dolarów
- Śnieg – 4,7 mld dolarów
- Asahi – 4,6 mld dolarów
- Michelob – 4,0 mld dolarów
- Tsingtao – 3,6 mld dolarów
- Guinness – 3,4 mld dolarów
Wszystkie marki z tegorocznego TOP10 odnotowały wzrost wartości. W pierwszej dziesiątce swoje pozycje względem zeszłego roku zmieniło 6 marek. 5 z nich awansowało. Jedynym brandem, który mimo spadku pozycji utrzymał się w TOP10 jest amerykański Bud Light, który w 2023 roku przeszedł kryzys wizerunkowy, o czym pisaliśmy w artykule: Przetasowanie na rynku piwa. Lider sprzedaży traci pierwsze miejsce.
Źródło danych: BrandFinance Brandirectory, Alcoholic Drinks 2025.
foto: stockadobe(stockah)