Piwo Bud Light należące do AB InBev właśnie, po ponad 20 latach, straciło pierwsze miejsce na amerykańskim rynku piwa. To efekt bojkotu piwa przez część konsumentów zbulwersowanych niedawną reklamą marki.
W ciągu ostatnich czterech tygodni zakończonych 3 czerwca sprzedaż piwa Bud Light była niższa o 24,6% względem analogicznego okresu rok wcześniej. W tym samym czasie inna należąca do AB InBev marka, Budweiser, odnotowała 9,2% spadek – podaje Reuters za Bump Williams.
Bojkot piwa Bud Light
Powodem zawirowań na amerykańskim rynku piwa jest bojkot spowodowany transfobicznymi komentarzami części konsumentów. Taką reakcję wywołała wśród nich reklama marki z transpłciowym influencerem, Dyanem Mulvaneyem, którego twarz pojawiła się na puszkach piwa.
Jeszcze w maju dyrektor generalny AB InBev, Michel Doukeris, mówił o tym, że jest za wcześnie, by zobaczyć pełny obraz wpływu reklamy na konsumentów piwa Bud Light. Obecnie widzimy jednak, że ten był znaczny, a wielu klientów rozpoczęło bojkot produktu.
Nowy numer jeden na rynku piwa
Po niemal 25% spadkach sprzedaży Bud Light spadł z pozycji pierwszego miejsca pod względem sprzedaży na amerykańskim rynku piwa. Jego miejsce zastąpiło piwo Modelo Especial firmy Constellation.
I wonder if the U.S. “Patriots” that knocked Bud Light out of its number one spot are proud to have handed that title over to a Mexican brand? pic.twitter.com/VJAsb8IqFL
— 📿🏳️🌈Henry Amador-Batten (@AmadorBatten) June 14, 2023
Jak podaje Reuters za Bump Williams, w analizowanym okresie do 3 czerwca marka ta odpowiadała za 8,4% udziałów w ogólnej sprzedaży piwa w sklepach detalicznych w USA. W tym samym czasie udziały Bud Light spadły do 7,3%.
Foto: StockAdobe(Leszek Czerwonka)