„Dziwny pan ze stocka” w kampanii kanapek Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

„Dziwny pan ze stocka” w kampanii kanapek Gorąco Polecam. Smaki z&nbspPiekarni

Sieć piekarni Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni w swojej najnowszej kampanii wykorzystała postać "dziwnego pana ze stocka”. 

Inspiracją do kampanii były słowa Oscara Wilde’a: „Be yourself: everyone else is already taken”. Sieć postanowiła zrobić coś, czego nikt się nie spodziewał – wykorzystać jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów internetowych memów.

Tak, jak Wilde zachęcał do bycia sobą, sieć Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni razem z Haroldem, zachęca mieszkańców Warszawy do spojrzenia na komunikację piekarni z przymrużeniem oka.

Wyższa szkoła big idea 

Na potrzeby kampanii powołano Uniwersytet Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni, w którym Harold został jednym z wykładowców – pod pseudonimem dr Wegetar Jan objął stanowisko Szefa Działu Zrównoważonej Konsumpcji Kanapkowej.

Ustawiono go w kontrze do reklam w stylu „9 na 10 specjalistów poleca”, dając prawo do wygłaszania autorskich i podszytych absurdalnym humorem obserwacji na temat spożycia kanapek – oczywiście popartych badaniami, a w zasadzie „badaniami”.

To wystarczyło, aby Internet podchwycił temat. 

Kampania, która wciąga (jak dobra kanapka)

Już pierwszego dnia kampania wywołała wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych.

Na LinkedIn pojawiały się wpisy, w których ludzie zastanawiali się, czy ta kampania to odważny żart, niepotrzebne ryzyko, czy po prostu błąd wynikający z memicznej ignorancji.

Ciekawe są także dyskusje na temat przepełnienia nośników OOH tekstem oraz rozbicie warstwy copy na przypisy odwołujące do przypisów.

To kolejna zabawa formą – tym razem sieć żartuje z disclaimerów charakterystycznych dla komunikacji banków czy firm ubezpieczeniowych. 

Kanapki na stół! 

Koncept oparty na Uniwersytecie Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni to nie tylko powiew świeżości w dość monotonnej komunikacji w OOH czy DOOH, ale przede wszystkim to kampania obliczona na buzz oraz generowanie virali.

Oprócz wspomnianych dyskusji na LinkedIn widać duży ruch w Instastories oraz na TikToku – co bardzo ważne reakcje intnernautów są bardzo pozytywne. A to znaczy, że działa! 

Harold wykłada na mieście

Od połowy września aż do końca października kampania GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI jest i będzie obecna na przystankach, na ekranach w metrze czy w biurowcach.

Ale także na wielkoformatowym ekranie LED przy Złotych Tarasach, billboardach na Rondzie ONZ czy przy ul. Senatorskiej.

Z przecieków od dr. Wegetar Jana wiadomo, że już niebawem pojawi się jej drugi flight, a wraz z nim obserwacje i badania przeprowadzone na Uniwersytecie Badania Kanapek w nowej, bardzo kolorowej odsłonie. 

Nikt nie pytał, wszyscy czekali

Kampania Gorąco Polecam to w pełni autorski projekt – od iskry pomysłu, przez sesję zdjęciową, aż po realizację i wdrożenie.

Odpowiada za nią zespół HOLO Group – po stronie agencji Iskry leżała koncepcja kreatywna, sesja zdjęciowa, wybór i zakup nośników oraz promocja digitalowa, zaś Picture Perfect odpowiada za rozwój idei, kreację materiałów oraz przygotowanie ich do druku. 

To doskonały przykład znaczenia synergii działań spółek w ramach grupy, a jednocześnie case, który pokazuje, jak wielkie znaczenie mają zaufanie, wiara i odwaga w relacjach Klient – agencja.


Fot.: mat. prasowe
 

Reklama